صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف همراه با کاهش محسوس دما از فردا، چهارشنبه مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی اثمری با اعلام این خبر اظهار کرد: ورود این سامانه از بامداد فردا به استان همراه با وزش باد و افزایش گردوغبار خواهد بود، که شدت گرفتن سرعت وزش باد در مناطق مستعد و بادخیز خراسان رضوی با احتمال وقوع خسارت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اوج تاثیرات این سامانه در روز پنجشنبه هفته جاری است که موجب کاهش ۱۲ درجه‌ای میانگین بیشینه دما و بارش‌های رگباری در مناطق مختلف خراسان رضوی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وقوع برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی از دیگر پیامد‌های این سامانه سردسیری است که اواخر روز پنجشنبه در مناطق مذکور فراگیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مه‌گرفتگی محور‌های مواصلاتی به خصوص محور‌های شمالی خراسان رضوی از دیگر پدیده‌های روز‌های آینده است که هم استانی‌ها باید تمهیدات لازم در این زمینه را پیش‌بینی کنند.

اثمری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی صفر تا ۱۷ درجه را به ثبت رسانده است.

وی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، مشهد در روز‌های پایانی هفته میزبان بارش باران و کاهش محسوس دماست که بارش برف در اطراف این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.