صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت گفت: ما دولت را برای احداث ایستگاه در محله مهرمادر مجاب کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ متروی مشهد قرار است که از محدوده مهرمادر و محله خواجه ربیع آغاز و بعد از گذشتن از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی به میدان عدالت و شهرک شهید رجایی و پس از آن به شهرک شهید باهنر برسد.

در همین حال صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شهردار مشهد، شماری از اعضای شورای شهر، مدیرکل دادگستری، دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از مراحل حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد بازدید کردند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این بازدید عنوان کرد که تاکنون حدود ۳/۵ کیلومتر از حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد انجام شده و با ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در روز، دستگاه حفاری TBM از میدان امام حسین (ع) گذشته و به خیابان آیت‌الله عبادی رسیده است.

او در ادامه هدف بعدی دستگاه حفاری را برای انجام کار، میدان شهدا دانست و گفت: با توجه به ورود دستگاه حفاری به محدوده مسکونی و لزوم رعایت نکات ایمنی تلاش‌ها بر این است که تا سال ۱۴۰۳ این اتفاق بیفتد. با رسیدن دستگاه حفاری به میدان شهدا، حفاری خط ۴ به نیمه راه خوهد رسید.

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر تونل برای خط ۴ حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه این ۳/۵ کیلومتر حفاری حدود ۱ همت (یک هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است. با این حال در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت و اولین ایستگاه خط ۴ در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع بود، اما به دلیل ورود دستگاه حفاری TBM از این نقطه، دولت را مجاب کردیم که ایستگاه جدیدی در این منطقه احداث شود.

کیامرز ادامه داد: بنابراین در آینده محله مهرمادر و روستای زرکن دارای ایستگاه مترو خواهند شد و دسترسی مردم منطقه به این امکان عمومی تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطار شهری مشهد مصوب شده و در حال عملیاتی شدن است. این باعث خواهد شد که سرعت کار خط ۴ قطار شهری مشهد در سال آینده بیشتر شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.