صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حمله پلنگ به کشاورز تایبادی

  • کد خبر: ۲۰۶۴۱۰
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تایباد از حمله پلنگ به یکی از کشاورزان روستای پشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اربابی افزود: این کشاورز که پیاده برای سرکشی از کشتزار خود عزیمت کرده بود، به‌ناگاه، با یورش این گربه‌سان روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: پلنگ که دو توله نیز همراهش بودند با سروصدای کشاورز او را رها کرد و با توله‌هایش به‌سمت ارتفاعات روستای پشته گریخت.

اربابی بیان کرد: پس از تماس فرد مصدوم با خانواده‌اش، وی به بیمارستان «خاتم‌الانبیا (ص)» در تایباد منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

رئیس اداره محیط‌زیست تایباد ادامه داد: این روستایی از ناحیه بازوی چپ و قسمت روی سینه آسیب دیده، اما حال عمومی مساعدی دارد.

اربابی اضافه کرد: شهرستان تایباد، با غنای زیستی بالا، دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ و قوچ و میش و آهوست، و در خصوص مواجهه با گونه‌های جانوری مختلف دوره‌های آموزشی متعددی همچون تعارضات با حیات وحش برای روستاییان، دانش‌آموزان و دهیاران این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: شهروندان، در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را بر آنان نبندند و به هیچ عنوان در زمانی که پلنگ نزدیک لاشه و یا همراه توله‌های خود است به آن نزدیک نشوند و موضوع را به مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.