صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با سفر معاون اول نخست وزیری طالبان به ایران، برای نخستین بار کارگروه مشترکی از مسئولان محیط‌زیست ایران و افغانستان تشکیل و در قالب آن پروژه‌هایی از جمله حقابه هامون و مدیریت کانون‌های گرد و غبار افغانستان تشکیل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که برای نخستین بار کارگروه مشترکی از مسئولان محیط‌زیست ایران و افغانستان تشکیل و در قالب آن پروژه‌هایی از جمله حقابه هامون و مدیریت کانون‌های گرد و غبار افغانستان تشکیل می‌شود.

هامون تالابی مرزی بین ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان است که گستردگی آن در زمان پرآبی ۵ هزار و ۶۶۰ کیلومتر بود که از این وسعت ۳ هزار و ۸۲۰ کیلومتر مربع آن در خاک ایران و بقیه در خاک افغانستان است.

اکنون هامون به علت اینکه حقابه آن از رودخانه هیرمند رهاسازی نمی‌شود و سیلاب‌ها هم پشت سد انحرافی کمال خان در ولایت نیمروز افغانستان گرفتار می‌شود، کاملا خشک شده و زندگی مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

پیش از این و در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان، ملا برادر عبدالغنی پذیرفت که حقآبه ایران را به‌محض شروع بارندگی‌ها و پرآب شدن هیرمند، رهاسازی کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.