صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری‌ها به استثنای شهرداری تهران متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری‌های سراسر کشور تدوین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۴ این لایحه با ۱۲۰ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. بر این اساس نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری‌ها به استثنای شهرداری تهران متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری‌های سراسر کشور تدوین شود.

براساس بند الحاقی مذکور؛ نظام جامع مدیریت منابع انسانی شهرداری‌ها (به استثنای شهرداری تهران) متناسب با وظایف و اختیارات شهرداری در حوزه جذب، استخدام، آموزش و توسعه مدیریت، ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی عملکرد شهرداری، ارتقا و انتصاب، پایان خدمت، بیمه و تامین اجتماعی، امور رفاهی و سلامت، نظام حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها با رعایت قوانین و مقررات ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین نمایندگان در ادامه با ماده الحاقی ۱۵ این لایحه با ۱۴۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی مذکور.

الف - کلیه احکام حمایتی و امتیازات قانون جهش تولید، مسکن به نوسازی مسکن در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تا پنج واحد احداثی به ازای هر پلاک ملک فرسوده تسری می‌یابد.

ب - جهت تشویق سرمایه گذاران بخش غیر دولتی خصوصی و تعاونی‌ها در پروژه‌های احداثی جدید صنایع محلی، گردشگری فرهنگی آموزشی و ورزشی در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری (بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، این سرمایه گذاری‌ها از معافیت‌ها و امتیازات قانونی سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برخوردار میگردند.

ج - پروانه نوسازی مسکن در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری (بافت‌های فرسوده و ناکارآمد) خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت سه ماه از درخواست متقاضی توسط شهرداری‌ها صادر می‌گردد و ضمن حفظ تمامی انشعابات قبل از نوسازی برقراری انشعابات جدید با اولویت صورت می‌پذیرد.

د - احکام و امتیازات محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به اراضی و املاک بلافصل و مجاور محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد که برای اجرای طرح‌های مسکن معوض و یا تامین خدمات این محدوده‌ها به کار گرفته میشود، تسری می‌یابد.

هـ - وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی کلیه ساختمان‌های ناایمن بحرانی و پرخطر دستگاه‌های اجرائی در کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی تا پایان سال اول برنامه اقدام نماید و نسبت به ایمن سازی آنان توسط دستگاه‌های مالک یا بهره بردار تا پایان سال سوم اقدام نماید.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.