صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: فرصت بهره‌مندی شهروندان از طرح تخفیف ۲۵ درصدی عوارض ساخت‌وساز محدود بوده و پس از پایان آذرماه تمدید نخواهدشد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم زوکی‌نژاد در خصوص طرح تخفیفات عوارض ساخت و ساز، اظهار کرد: مصوبه «مشوق‌‎های رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز» هم‌اکنون با طی مراحل قانونی ابلاغ و اجرایی شده و شهروندان و سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانند صرفا تا پایان آذرماه به مناطق شهرداری مراجعه نمایند.

وی افزود: افزایش میزان تخفیف در پرداخت نقدی عوارض از ۱۴ به ۲۵ درصد، تخفیف و تسهیل شرایط پرداخت عوارض، اعمال معافیت در پرداخت برخی عوارض، کاهش و معافیت برخی از مشاعات ساختمانی از پرداخت عوارض صدور پروانه، عوارض ارزش افزوده اجرای طرح‌های عمران شهری و تغییر کاربری عرصه ناشی از اجرای طرح‌های تفصیلی جدید و... از جمله مشوق‌های این مصوبه می‌‎باشد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد افزود: در راستای پاسخگویی به تقاضای مودیان بهره‌برداری تجاری، کاهش ۱۵ درصدی عوارض صدور پروانه و کاهش عوارض تجاری در طبقات پیش‌بینی شده است. همچنین املاک مشمول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری عرصه که با عنایت به تغییر طرح برای ایشان ارزش افزوده ایجاد شده، از تخفیف مضاعف به میزان ۳۰ درصد نیز برخوردار خواهند بود.

زوکی‌نژاد درخصوص مودیانی که در روز‌های گذشته فیش عوارض را دریافت، اما پرداخت انجام نداده‌اند، اعلام کرد: این متقاضیان نیز برای بهره‌مندی از مشوق‌های این مصوبه، می‌توانند فیش عوارض را مجدد دریافت نمایند و با توجه به بارگذاری آن روی سامانه‌های شهرداری، تخفیف و کاهش عوارض برای ایشان اعمال خواهد شد.

وی در انتها عنوان کرد: شهرداری برنامه‌ای برای تمدید مشوق‌های ساخت‌وساز، آن هم در ترکیب با تخفیف پرداخت نقدی ندارد و میزان تخفیف پرداخت نقدی از اول دی ماه به ۱۴ درصد سابق بازخواهدگشت و مشوق‌های اعلامی نیز تمدید نخواهدشد. پیشنهاد می‌شود متقاضیان، حداکثر بهره‌مندی را از مساعدت‌های درآمدی اعمال‌شده به عمل آورده و به سبب زمان‌بر بودن فرایند‌ها و نیز احتمال ازدحام در روز‌های پایانی طرح، مراجعه و ثبت درخواست را موکول به روز‌های انتهایی آذرماه نکنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.