صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی، ظهر امروز، دوشنبه، ۲۷ شهریورماه، آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی و دومین جشن مهر سینمای استان، ظهر امروز و با نمایش آثار منتخب داوران در پردیس سینمایی پارک‌بازار مشهد، آغاز شد.

این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم‌های کوتاه و بلند به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی، و جلب حمایت‌های هرچه‌بیشتر مسئولان استانی برگزار شده است.

فراخوان آثار این جشنواره ۱۹ تیرماه امسال منتشر شد و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره نیز تا نیمه مردادماه ادامه داشت. پس از آن، آثار توسط هیئت بازبینی و داوری مورد ارزیابی قرار گرفت. اکران آثار منتخب و معرفی آثار برتر نیز از ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

به‌گفته سیدوحید سیدحسینی، دبیر پنجمین جشن سیمرغ خراسان رضوی، در مجموع ۱۱۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۶۷ اثر متعلق به فیلم‌سازان مشهدی و مابقی آثار مربوط به فیلم‌سازان شهرستان‌ها بود.

وی افزود: این آثار در بخش‌های داستانی بلند، مستند کوتاه، داستانی کوتاه، پویانمایی، تجربه‌گرا و نماهنگ به دبیرخانه جشنواره رسید که از بین آن‌ها ۵۰ اثر منتخب داوران در ۳ روز برگزاری جشنواره در معرض نمایش برای مخاطبان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۹ شهریورماه با معرفی آثار برتر برگزار خواهد شد و در این مراسم از ۲۵ نفر از فعالان و پیشکسوتان و جوانان برتر فعال سینمای استان قدردانی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.