صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صبح امروز یکشنبه (۲۶شهریور) یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و نصیری مدیرکل راه‌آهن خراسان و جمعی از مدیران استانی از گمرک سنگ‌بست ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری، مدیرکل راه‌آهن خراسان در حاشیه بازدید استاندار از گمرک شهید مطهری سنگ‌بست گفت: در این مجموعه ۵ هزار متر سوله برای کالا‌های نیاز به انبار وجود دارد و همچنین دو‌سکو به طول ۴۵۰ متر در دست استفاده است.

وی اظهار داشت: همچنین سکوی سوم نیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. هم‌اکنون به صورت همزمان ۲۵۰ واگن می‌توانند بارگیری و تخلیه کالا انجام دهند و با ساخت سکوی سوم به صورت همزمان این تعداد به ۳۵۰ واگن می‌رسد.

به گفته مدیرکل راه‌آهن خراسان، روزانه ۱۵۰ کامیون برای بارگیری به این گمرک می‌آید که عمده کالای اصلی صادراتی سیمان و مصالح ساختمانی مثل شیشه و کاشی است.

نصیری تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد صادرات مرز سرخس از گمرک شهید مطهری صورت می‌گیرد که در این زمینه توسعه خطوط نیز انجام گرفته است و به صورت همزمان می‌توان از دو خط در هر سکو به بارگیری‌و‌تخلیه بار انجام داد.

وی تصریح کرد: ویژگی گمرک شهید مطهری سنگ بست نزدیک بودن به شهر مشهد و شهرک صنعتی شماره پنج است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.