صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره آموزش و نماینده وزارت علوم در استان خراسان رضوی از رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیمه متمرکز استان خراسان رضوی خبر داد.

دکتر مجید سالاری با اعلام این خبر به شهرآرانیوز ادامه داد: آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز ورودی سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح پنجشنبه ۱۱ اسفند سال جاری برگزار و ۱۰ هزار و ۷۶۱ داوطلب در ۷ حوزه امتحانی سراسر استان به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در حوزه امتحانی مشهد و در دانشگاه‌های فردوسی و خیام، ۸ هزار و ۴۰۷ داوطلب که ۷۸ درصد تمامی داوطلبان استان را تشکیل می‌دادند به رقابت پرداختند تا تکلیف کرسی‌های مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال آتی مشخص شود.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۱۰ حوزه امتحانی

رئیس اداره آموزش و نماینده وزارت علوم در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد نیز امروز بعد از ظهر و فردا در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و داوطلبان در ۱۰ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت.

سالاری ادامه داد: در کنکور امسال ۳۴ هزار و ۸۵۸ داوطلب در سراسر استان شرکت خواهند کرد و سهم مشهد در این آزمون ۲۴ هزار و ۹۱ نفر می‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد آمار شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت اظهار کرد: در کنکور دکتری، ۴۷ درصد داوطلبان خانم و ۵۳ درصد نیز آقا هستند. همین ارقام در کنکور کارشناسی ارشد برعکس است و خانم‌ها ۵۷ درصد و آقایان ۴۳ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.