صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه کانون وکلا یک بازوی یاری‌دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است، گفت: به منظور اقامه کامل عدالت، استقلال کانون وکلا امری ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس شیخ الاسلامی گفت: کانون وکلا نهادی است که خدمت عمومی ارائه می‌کند و در پی احقاق حق دفاع مردم است. در قانون اساسی هم حق دفاع و داشتن وکیل، به عنوان یکی از حقوق ملت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه کانون وکلا یک بازوی یاری‌دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است، افزود: به منظور اقامه کامل عدالت، استقلال کانون وکلا امری ضروری است، زیرا در پرونده‌های حقوقی، در یک سمت نهادهایی مانند دادسرا، دادگستری و کلانتری قرار دارند و در سمت دیگر مردم هستند که به یک وکیل مستقل نیاز دارند تا بدون هیچ ترسی، از حق آنان دفاع کند.

رئیس کانون وکلای خراسان ادامه داد: بنابراین باید کانون وکلا استقلال داشته باشد تا هم امور مربوطه صرفا بر عهده این نهاد باشد و هم ضمن حمایت از وکلا، اگر وکیلی تخلفی کرد، خود کانون با او برخورد کند. 

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه کانون‌های وکلا با نظارت قوه قضائیه مشکلی ندارند، تصریح کرد: اما در آیین‌نامه ۱۴۰۰ بحث دخالت مطرح و استقلال کانون در حال مخدوش شدن بود و همین باعث ایجاد چالش بین کانون‌های وکلا با قوه قضائیه شد. خوشبختانه در جلساتی که امسال برگزار شد، نکات مد نظر کانون‌ها پذیرفته و اصلاحات مورد نیاز انجام شد و اکنون منتظر ابلاغ آیین‌نامه جدید هستیم.  

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.