صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر ارتباطات گفت: با تلاش همکاران ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: براساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳۰ میلیون گیمر در کشور داریم که گیمرها در ایران میانگین ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند. یکی از وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات دادند، این است که زمان تاخیر بازی‌ها یا همان پینگ را ما بتوانیم کاهش دهیم تا سرعت بازی‌ها افزایش یابد.

وزیر ارتباطات افزود: بنده در هفته دولت وعده دادم که تا آخر پاییز یک اقدام اساسی در این حوزه انجام دهیم؛ خوشحالم که امروز اعلام کنم با تلاش همکارانم ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد. هفته آینده یک مراسمی برای رونمایی از این کار خوبی که انجام شده، خواهیم گذاشت.

به گفته وزیر ارتباطات برای یک سری دیگر از بازی‌ها ابزارهایی طراحی شده است که سرعت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرکز تماس و سامانه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی به منظور پیگیری مشکلات راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: شماره تماس این مرکز 1649 و سامانه آن نیز 1649 با پسوند دات آی‌آر است. همچنین تمام حمایت‌هایی که مصوب دولت بوده و شیوه‌های آن در آن سامانه آمده و از طریق مرکز تماس می‌توان پیگیری و اگر مشکلی وجود دارد، رفع کرد. تسهیلاتی هم که برای این کسب و کارها فراهم شده است، در این سامانه قابل پیگیری است.

وزیر ارتباطات در ادامه اظهار داشت: اولویت‌های بومی‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در کشور را اعلام کردیم. در بحث سخت افزار به ویژه تجهیزات شبکه، اتفاقات خوبی افتاده ما حتی صادرات هم داشتیم.

زارع‌پور گفت: همچنین یک فراخوان داده‌ایم برای سیستم عامل که ظرفیت‌های داخل کشور شناسایی شده و پای کار بیایند تا بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین درباره کندی سرعت اینترنت در روزهای اخیر گفت: اختلالات جزئی در اینترنت داشتیم ولی الان برطرف شده، الان می‌توانید تست کنید مشکل خاصی وجود ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.