صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر کار میدانی و عملیات‌محور در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین؛ گفت: دستگاه‌های مسئول نهایت تلاش و اهتمام خود را برای تقویت امکانات و زیرساخت‌های لازم در مراسم اربعین به کار گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجید میراحمدی در نود و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین‌حسینی افزود: با توجه به زمان اندک تا آغاز مراسم اربعین‌حسینی، باید با روحیه و کار جهادی بتوانیم زمینه را برای سفر سهل و راحت عاشقان حسینی فراهم سازیم.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر عملیاتی شدن هر چه سریعتر تکالیف و مسئولیت دستگاه‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین ادامه داد: رئیس جمهوری تصریح دارند که به گزارش‌های کاغذی دستگاه‌ها اکتفا نشود و کار به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد متقاضیان سفر اربعین هم گفت: براساس آخرین گزارش ارائه شده تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که در مدت مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذر نامه صادر شده بود؛ رشد تقریبا دو برابری را شاهد هستیم.

میراحمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه هم در فرایند صدور قرار دارد.

موضوع گرمای هوا از دیگر محور‌های مورد اشاره میراحمدی در نشست امروز بود که گفت: متولی اصلی این حوزه وزارت بهداشت است و بایستی از هم اکنون نسبت به استقرار واحدهایش در مرز‌های فعال کشور برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مساله آب آشامیدنی موضوع مهم دیگر مراسم اربعین حسینی است، در این خصوص کمیته اسکان و تغذیه نسبت به تامین آب آشامیدنی زائران عزیز حسینی تمهیدات لازم را داشته باشد.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین به تامین سوخت برای حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه متولی این امر وزارت نفت است و خوشبختانه اقدامات خوبی را از سوی این نهاد در تامین سوخت شاهد هستیم.

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مراسم اربعین حسینی یک واقعه مهم فرهنگی و معنوی است و باید با تمام ظرفیت برای برگزاری این مراسم ورود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در برابر آماج حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، باید به داشته‌های فرهنگی و دینی خود رجوع کنیم؛ مراسم اربعین صیقل‌دهنده روح و معنویت است و برای همین بایستی اهتمامی مضاعف برای برگزاری هر چه قوی‌تر به عنوان جلوه و نمایش بزرگ دینی و معرفتی داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: ستاد مرکزی اربعین حسینی با این محوریت حرکت و تلاش می‌کند که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که دل در گرو مکتب اهل بیت (ع) دارند؛ از حضور در این مراسم محروم نشوند و تحقق این مهم در گرو فعال شدن همه ظرفیت‌های اجرایی و مردمی کشور است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.