صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازارهای موقت مشهد بر مدار قانون قرار می‌گیرند

  • کد خبر: ۱۲۰۸۲۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تعداد بازارهای موجود و فعال در سطح شهر مقدس مشهد را ۳۰ مورد عنوان کرد که ۱۵ مورد از آنها روز بازار، دو مورد عصر بازار، سه مورد شب بازار ، سه جمعه بازار،یک مورد بازار خود اشتغالی و ۶ بازار تخصصی و موضوعی هستند که در مجموع حدود ۶۰۰۰ نفر در این بازارها اشتغال دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد جواد مشیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد و رئیس کارگروه راهبری بازارهای جمعی مشهد گفت: بر اساس تعامل بین دستگاهی و مدیریت واحد در راه اندازی و برپایی بازار های موضوعی، فصلی و موقت و با استناد به ماده ۸۵ قانون نظام صنفی و آیین نامه های موجود مقرر شد ایجاد اینگونه بازارها ابتدا در کارگروه مذکور به ریاست این سازمان بررسی و سپس اجرایی گردد.

مشیری افزود: بدیهی است بازار هایی که برای عرضه مستقیم کالا و خدمات نهادهای دولتی و عمومی ایجاد می گردند مستندا به ماده ۹۰ قانون نظام صنفی از این حکم مستثنی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تعداد بازارهای موجود و فعال در سطح شهر مقدس مشهد را ۳۰ مورد عنوان کرد که ۱۵ مورد از آنها روز بازار، دو مورد عصر بازار، سه مورد شب بازار ، سه جمعه بازار،یک مورد بازار خود اشتغالی و ۶ بازار تخصصی و موضوعی هستند که در مجموع حدود ۶۰۰۰ نفر در این بازارها اشتغال دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل بین دستگاهی و حمایت های قانونی در راستای شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کارهای خانگی و همچنین توسعه فرصت های شغلی در حوزه بازارهای محلی موقت برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

نگاه کسب و کار محور به جای فرد محور در بازارهای موقت

محمد جواد مشیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در خصوص یکی از ماموریت های این سازمان که ساماندهی و ایجاد بستر جهت توسعه بازارهای محلی، موقت و جمعی است، گفت: نگاه به این حوزه نگاه کسب و کار محور به جای فرد محوری است و به دنبال مدلی هستیم تا افراد پس از حضور مقطعی در این بازارها به توانمندی معمول و مطلوب رسیده و کسب و کار دائمی را برای خود ایجاد نمایند.

رییس کارگروه راهبری بازارهای جمعی مشهد در ادامه گفت: چشم انداز ما شکل گیری زنجیره ارزش تولید و اشتغال است و وظیفه ما در این حوزه مدیریت ایجاد زنجیره و تسهیلگری است و می بایست از تصدی‌گری پرهیز نمود.

وی در ادامه افزود: این زنجیره سازی مستلزم شبکه‌سازی است و شناسایی شبکه‌های نیاز اولین گام این فرایند خواهد بود.

مشیری در خصوص برنامه‌های آتی سازمان در حوزه بازارهای عرضه میوه و تره بار سطح شهر مقدس مشهد نیز گفت: در این حوزه به دنبال راه اندازی و اجرای کریدور تجاری سازی محصولات روستایی و فراورده‌های کشاورزی هستیم و در این مسیر قطعاً از حمایت و همراهی سازمان جهاد کشاورزی و متولیان اصلی موضوع استقبال می‌کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مجموع اقدامات در حوزه ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ،ارتقاء سطح عرضه و رضایت شهروندی و تولیدکنندگان را به ارمغان خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.