صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پیشنهاد بازنگری در معابر دارای مسیر‌های ویژه دوچرخه و بازطراحی و انجام مطالعات دقیق‌تر در این خصوص را داد.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی در گفتگویی با اشاره به لزوم توجه به گسترش حمل‌ونقل پاک و ترویج و تشویق مردم به استفاده از این مد حمل‌ونقلی، اظهارکرد: مدنظر داشته باشیم که اجرایی کردن این نگاه و سیاست، باید با پیوست‌های مطالعاتی و کارشناسانه همراه باشد وگرنه می‌تواند کارکرد‌های معکوس داشته باشد و مدیریت شهری را از اهداف مدنظر دور کند.
وی با بیان اینکه در دوره گذشته شاهد ایجاد مسیر‌های دوچرخه در بسیاری از معابر شهری بودیم، گفت: متاسفانه در برخی از خیابان‌ها، این مسیر‌های ویژه بدون مطالعات ترافیکی و تخصصی انجام شده که نه تنها دستاورد مثبتی برای شهرداری نداشته بلکه موجب ایجاد ترافیک‌های سنگین، نارضایتی مردمی و تشدید آلودگی هوا شده است.
دائمی افزود: معابر مختلفی مشمول این تصمیم غیرکارشناسی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به حدفاصل «چهارراه زرینه» تا «چهارراه شهدا» اشاره کرد که در هسته مرکزی شهر، به یک معضل ترافیکی و شهری تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، پیشنهاد بازنگری در مسیر‌های احداث شده ویژه دوچرخه را می‌دهم و این پروژه باید مورد مطالعه و بازطراحی قرار گیرد.
دائمی گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته تاکید داشته که حامی حمل‌ونقل پاک و مشوق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است، ولی باید توجه داشت که فرهنگسازی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه نیازمند ورود هوشمندانه، تخصصی و براساس مطالعه است تا بهترین خروجی حاصل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.