دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی وضعیت سخت کاری عاملی برای ترک شغل و مهاجرت پرستاران| کوچ تلخ سفیدپوشان مشهدی راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس بحران آب، نیازمند اختیارات محلی جزییات دستگیری باند مرموز توزیع موادمخدر در پارک‌های مشهد ۸۷ درصد مراجعان پزشکی قانونی مصدومان نزاع و تصادفات هستند اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس

  • کد خبر: ۲۲۸۸۸۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس
مرد دوزنه که همسر دومش را به قتل رسانده بود، با بخشش اولیای‌دم به زندگی بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، عامل این جنایت، ساکن شهرستان استهبان واقع در استان فارس است. او با وجود اینکه همسر و ۲ فرزند داشت، حدود ۷ سال قبل با زن جوانی آشنا شد و بعد از مدتی با او به‌طور مخفیانه ازدواج کرد. راز او حدود یک سال ادامه داشت تا اینکه مرد جوان محل کارش تغییر کرد و او مجبور شد برای ادامه زندگی همراه همسر اول و فرزندانش راهی شیراز شده و در آنجا ساکن شوند. همین دوری او از همسر دومش باعث کدورت بین آن‌ها شد و مرد جوان تصمیم گرفت همسر دومش را هم به شیراز منتقل کند. او خانه‌ای مستقل برایش تهیه کرد و بعد از مدتی او را هم به شیراز برد. مرد دوزنه بین دو خانه‌اش در رفت‌وآمد بود و تلاش می‌کرد که همسر اولش از رازی که دارد، بی‌خبر بماند. از طرفی به مواد‌مخدر هم اعتیاد پیدا کرده و زندگی‌اش در حال فروپاشی بود.

مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود از قصاص نجات یافت + عکس

زندگی عجیب‌وغریب مرد دوزنه همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام بعد از مدت‌ها، همسر اولش از ماجرا باخبر شد. او مدتی بود که به شوهرش بدبین شده و او را تحت نظر داشت تا اینکه یک روز وقتی شوهرش را تعقیب کرده بود، او را با همسر دومش دیده و مچ او را گرفته بود. از آن روز به بعد بود که اختلافات آن‌ها شروع شد. همسر اول این مرد از سوی دیگر خانه هوویش را هم شناسایی کرده و مدام با او درگیر بود. از سوی دیگر آرامش مرد دوزنه به‌هم خورده بود و او یک روز خوش نداشت و مدام با دو همسرش درگیر بود.

کشمکش‌های زندگی این مرد پایانی نداشت تا اینکه یک روز تصمیم گرفت با همسر دومش به زادگاهش (استهبان) برود و به خانواده‌اش سربزند. در بین راه، چون مرد جوان مسافت زیادی را رانندگی کرده و خسته بود، تصمیم گرفت برای چند ساعت کنار جاده استراحت کند. بعد از صرف غذا، مرد جوان مواد‌مخدر مصرف کرد و هر دو خوابیدند؛ اما کمی بعد، وقتی زن جوان شوهرش را از خواب بیدار کرد، او عصبانی شد. مرد که هنوز تحت‌تأثیر مواد‌مخدر بود، ناگهان یک تیغ موکت‌بری برداشت و بی‌مقدمه به‌سوی همسرش حمله کرد. چند ضربه برای قتل زن دوم این مرد کافی بود و درنهایت او همسرش را در محلی خلوت دفن کرد و از آنجا گریخت.

چند روز از این جنایت می‌گذشت و نزدیکان زن جوان که نگران او بودند، مفقودشدنش را به پلیس گزارش کردند و سرانجام مأموران در جریان تحقیقات خود، شوهر زن جوان را به اتهام قتل دستگیر کردند. او به جنایتی که مرتکب شده بود، اعتراف کرد و درنهایت با درخواست مادر مقتول، به‌عنوان تنهاولی‌دم به قصاص محکوم شد.

دوزنه‌بودن، اعتیاد و قتل؛ این‌ها عواملی بود که زندگی مرد جوان را به نابودی کشاند. با وجود اینکه او به حکم دادگاه اعتراض کرد و پرونده‌اش به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما مدتی بعد قضات دیوان حکم دادگاه را تأیید کردند و به این ترتیب، شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شد. با وجود اینکه محکوم بار‌ها برای بخشیده‌شدن تلاش کرده و واسطه‌های زیادی را برای جلب رضایت ولی‌دم فرستاده بود، اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده بود. مادر مقتول می‌گفت که تحت هیچ شرایطی حاضر نیست دامادش را ببخشد و فقط اجرای حکم قصاص است که می‌تواند او را به آرامش برساند.

مادر مقتول ساکن بندرعباس بود و با وجود اینکه بار‌ها برای بخشیدن دامادش مخالفت کرده بود، اما برای آخرین مرتبه، تیم صلح و سازش زندان بندرعباس برای پادرمیانی راهی خانه این زن شدند. قاضی الهام پوردهقان‌فراشاه، معاون اجرای احکام دادگستری بندرعباس، و همکارانش که در سال‌های اخیر موفق به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های زیادی شده‌اند، برای دقایقی به گفتگو با مادر مقتول پرداختند. با اینکه او ابتدا حاضر به بخشش نبود، اما وقتی گفتگو‌ها با وی ادامه پیدا کرد، درنهایت رضایت‌نامه را امضا کرد تا بخشش، پایان جنایت مرد دوزنه باشد.

براساس این گزارش، قرار است این مرد به‌زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->