فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود
سرخط خبرها

رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار

  • کد خبر: ۲۲۸۸۴۰
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار
بورس تهران دیروز شاهد افزایشی دیگر در سود مؤثر اوراق اسناد خزانه بود که برای اولین بار به بیش از ۳۶ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، اسناد خزانه اسلامی نوعی اوراق بدهی هستند که تنها توسط دولت و با هدف تامین نیاز‌های مالی و به تاخیر انداختن بدهی‌های دولت به طلبکاران غیر رسمی منتشر می‌شوند. هر کدام از این طلبکاران غیر رسمی اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی دولت را به عهده دارند.

سرمایه‌گذاری بر روی اسناد خزانه به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک در میان فعالان بازار سرمایه امری رایج است. اوراق خزانه با توجه به سود بیشتری که نسبت به سپرده‌های بانکی دارند، می‌توانند به عنوان بخشی از دارایی سرمایه‌گذار، ریسک سبد دارایی را کاهش دهند. به دلیل وجود بازارگردان‌های متعدد و همچنین تعهد دولت مبنی بر تسویه بدهی، این اسناد ریسک نقدشوندگی و ریسک نکول نخواهند داشت؛ لذا هز زمان که سرمایه‌گذار نیاز داشته باشد می‌تواند نسبت به نقد کردن سرمایه خود اقدام کند.

نرخ سود اوراق اسناد خزانه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. سال گذشته با افزایش نرخ سود این اوراق در تابستان و همزمان با رکود معاملات سهامی، صدای فعالان یازار سهام را درآورد و رئیس سازمان بورس نیز انتقاداتی را در جهت تأثیر خروج سرمایه‌ای افزایش نرخ سود این اوراق بر بازار سهام مطرح کرد.

رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی

حال با وجود شرایط سختی که برای فعالان بازار سهام در جریان ریزش اخیر قیمت‌های سهام ایجاد شده؛ افزایش نرخ سود مؤثر این اوراق تا بالای ۳۶ درصد می‌تواند در کنار تأثیر‌های مثبتی که بر روند تورم و دیگر حوزه‌های اقتصادی داشته باشد؛ خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی را تشدید کند و شرایط رکودی معاملات سهام را تشدید کند. در این شرایط احتمال تغییر سبد دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط و افزایش وزن اوراق اخزا در آنها نیز وجود دارد که احتمال دارد عرضه سهام را نیز تشدید کند.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->