صبح فردا، سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام همینه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت ترامپ: رای دادگاه نیویورک علیه من از سوی عموم مردم پذیرفته نمی‌شود حادثه دریایی جدید در غرب یمن (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) عربستان در کنفرانس اوکراین شرکت نخواهد کرد تظاهرات صهیونیست‌های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم گالانت: هرگز حکومت حماس در نوار غزه را نمی‌پذیریم چند عملیات‌ گردان‌های قسام در دویست‌وچهلمین روز جنگ غزه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) شرط مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در غزه
سرخط خبرها

مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد

  • کد خبر: ۲۲۸۷۶۹
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد
یک منبع عالی‌رتبه مصری امروز (شنبه) تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی صرف‌نظر نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری را رد کرد.

این منبع گفت: مصر تصمیم دارد تدابیر لازم را برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرده بود که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارایه کرده بود.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه ۲۱ دی برگزار شد. در جریان این نشست، نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده‌است و نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه دوم نیز فردای همان روز (جمعه ۲۲ دی) برگزار شد و چند هفته به قضات دادگاه فرصت داده شد تا حکم نهایی را در این پرونده صادر کنند.

وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه تصریح کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده‌است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده‌است. قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی نیز جمعه ششم بهمن صادر شد؛ این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->