رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تغییرات در توس نشان‌دهنده توجه دوره ششم شورای شهر به این خطه است

  • کد خبر: ۲۲۷۸۹۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
تغییرات در توس نشان‌دهنده توجه دوره ششم شورای شهر به این خطه است
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس گفت: خطه توس در دل مأموریت‌های نظام مدیریت شهری، نقطه درخشانی در زیر سایه توجهات حضرت‌رضا(ع) است تا بتواند فرصت‌های زیارت را افزایش دهد، زبان پارسی را زنده‌تر کند و در مسیر تحقق منویات رهبری، گام‌های موفقی را بردارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری در افتتاحیه مراسم بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: سال ٧۵، رهبر معظم انقلاب در حاشیه سفر به مشهدالرضا(ع) و پابوس آن امام همام، طی بازدید صبحگاهی خود از توس در دست‌نوشته‌ای فرمودند: «من در کنار زیارت امام‌رضا(ع)، آمده‌ام تا از توس بازدید کنم».

وی با اشاره به این موضوع که در فرمان مقام‌ معظم‌ رهبری چهار کلیدواژه اصلی بیان شده است، افزود: ایشان می‌گویند اینجا خطه‌ای فرهنگی و تاریخی است و باید به زیباسازی و آبادانی آن هم توجه شود و در نهایت می‌فرمایند اینجا شهر پر قصه‌ای است؛ میراث ماندگاری دارد که به غارت می‌رود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس گفت: مدیریت شهری خود را در کنار دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی می‌بیند و مسائل فرهنگی، تاریخی، زیباسازی و آبادانی کلید واژه‌هایی هستند که دوره ششم بدان توجه می‌کند. همانگونه که ما به مسئله فرهنگ و توسعه مسائل فرهنگی در تمدن حکمت فردوسی و ادبیات حماسی توجه می‌کنیم در توسعه آبادانی سرزمین توس نیز گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: رشد اعتبارات نشان‌دهنده عزم جدی ششمین دوره مدیریت شهری است به نحوی که سیاست‌ها و اقدامات اجرایی در محدوده منفصل توس موجب اقدامات کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در راستای حفظ میراث ماندگار توس شد و اکنون تغییرات در توس نشان از توجه دوره ششم به این خطه است.

این عضو شورا تاکید کرد: خطه توس در دل ماموریت‌های نظام مدیریت شهری، نقطه درخشانی در ذیل سایه توجهات حضرت رضا (ع) است تا بتواند فرصت‌های زیارت را افزایش داده، زبان پارسی را زنده‌تر کند و در جهت تحقق منویات رهبری گام‌های موفقی را بردارد.

وی با اشاره به این موضوع که فردوسی توجه به آینده نگاری و ساخت تاریخ تمدن‌سازی را یاد می‌کند و اگر قرار باشد یادگاری‌های ماندگاری برای آیندگان باقی بگذاریم، ادامه داد: در این راستا باید دانشگاه با مراکز مدیریت شهری به ویژه شهرداری گره محکمتری بخورد تا شهری به بضاعت شهر توس در کنار بارگاه امام علی بن موسی الرضا (ع) بسازیم که می‌تواند قله درخشانی برای تاریخ تمدن و دهکده جهانی تمدنی تاریخ باشد.

طهوریان عسکری تاکید کرد: تلاش شد در دوره ششم مطالعات اتصال مسیر سه قطار شهری به آرامگاه فردوسی تحقق یابد و در دستور کار ویژه قرار بگیرد تا در آینده مردم مشهد بتواند به راحتی به آرامگاه فردوسی بروند. همچنین زیبا سازی خطه توی مسئولیت مهم دیگری است که بر عهده ما است.

وی گفت: همچنین برای توسعه فرهنگ آمادگی کامل داریم تا با پشتیبانی نشر آثار ماندگار تاریخ امروز و حماسه فردوسی برای آینده آثاری را به یادگار به جا بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->