آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سومی ووشوکاران خراسان رضوی در مسابقات کشوری

  • کد خبر: ۲۲۷۸۸۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
سومی ووشوکاران خراسان رضوی در مسابقات کشوری
در پایان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی ووشو مردان، تیم استان روی سکوی سوم ایستاد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی دیروز در سالن شهیدبهشتی مشهد با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید. این رقابت‌ها قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی در رده سنی بزرگ‌سالان بود و به یادبود و گرامیداشت ۱۸هزار شهید والامقام استان خراسان‌رضوی از صبح شنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت، در سالن شهیدبهشتی مشهد آغاز شد و دیروز، بیست‌وچهارم اردیبهشت، با معرفی نفرات و استان‌های برتر خاتمه یافت. در این مسابقات که در حضور رئیس فدراسیون و مربیان تیم‌ملی برگزار شد، بیش از چهارصد شرکت‌کننده از ۳۱ استان و منطقه آزاد حضور یافته بودند و نفرات برتر این مسابقات برای اعزام به رقابت‌های ووشو قهرمانی آسیا (ماکائو ۲۰۲۴) به اردوی تیم‌ملی ووشو برای برگزاری مسابقات انتخابی درون‌اردویی دعوت خواهند شد. این مسابقات در دو بخش ساندا و تالو برگزار شد و ووشوکاران تلاش کردند با ارائه بهترین نمایش خود، هم به عنوان کشوری دست پیدا کنند و هم به اردوی تیم‌ملی برسند. در این میان عملکرد خراسانی‌ها هم به‌نسبت خوب بود و آنها اگرچه از تیم‌های قدرتمند زنجان و اردبیل در نتایج تیمی کم آوردند، درمجموع نمایش خوبی داشتند. ووشوکاران استانمان در تالو نمایش بهتری داشتند و فقط در دو فرم روی سکو نرفتند. دیروز در روز سوم و پایانی این مسابقات پیکار‌های ساندا در ۱۰دسته وزنی پیگیری شد. همچنین دیدار‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال وزن‌های مختلف ساندا برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند. مهدی علی‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی ووشو، علیرضا تاج‌فیروز مدیرکل ورزش‌وجوانان استان خراسان‌رضوی و اعضای کادرفنی تیم‌های ملی ساندا و تالو پای ثابت تماشاچیان این سه روز در مشهد بودند.

نتایج خراسانی‌ها در ساندا و تالو

خراسان‌رضوی آن‌گونه که گفته شد، پس از زنجان و اردبیل به عنوان سوم رسید. زنجانی‌ها که همیشه حرف‌های زیادی در ووشو دارند، با پنج طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی رسیدند، اردبیل با چهار طلا و یک برنز دوم شد و خراسان‌رضوی هم سه طلا، چهار نقره و چهار برنز کسب کرد. ووشوکاران خراسانی در بخش ساندا که در ۱۰ وزن برگزار شد، چندان خوب عمل نکردند و در پنج وزن روی سکو نرفتند! وزن‌های ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+ وزن‌هایی بودند که خراسانی‌ها در آنها ناموفق عمل کردند و حذف شدند. در بقیه وزن‌ها و در وزن ۵۲کیلوگرم سینا صادقی‌آجورلو به مقام اول رسید، در وزن ۵۶کیلوگرم مهدی سیدحسینی دوم شد و در وزن ۶۰کیلوگرم مهدی کرمانی به عنوان قهرمانی رسید. در وزن ۶۵کیلوگرم امیرحسین ابراهیمی و سانداکاری از قشم مشترکا سوم شدند و در وزن ۸۵ کیلوگرم محمد لولوئی به مقام دوم رسید. در بخش تالو عملکرد خراسانی‌ها بهتر بود و فقط در دو بخش چان‌چوان و نن‌دائو عنوانی به ووشوکاران استانمان نرسید. در دائو شوا و گوئن‌شو امیر محمدرضایی یک عنوان سومی و یک مقام دومی برای تیم خراسان‌رضوی کسب کرد. امین قربانی‌پور این عناوین را در جین‌شو و چیانگ‌شو کسب کرد و عرفان اعتضادجبلی در نان‌چوان اول شد و در نن‌گوئن به مقام سوم رسید. امیرحسین نظری دیگرتالوکار موفق تیم استان بود که مثل این سه نفر در دو فرم مقام آورد. او در تای‌چی‌چوان و تای‌چی‌جین دو مدال برنز برای تیم استان کسب کرد تا این چهار نفر درمجموع هشت عنوان برای خراسان‌رضوی به‌دست بیاورند.

قدردانی رئیس فدراسیون از میزبانی مشهد

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو کشورمان، در حاشیه این رقابت‌ها درباره سطح مسابقات گفت: از بیست‌ودوم اردیبهشت مسابقات ووشو بزرگ‌سالان قهرمانی کشور را در مشهد با حضور حدود چهارصد ورزشکار در قالب ۳۶ تیم برگزار کردیم. مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان کشور همیشه از سطح بالایی برخوردار است، چون نخستین فیلتر ما برای ورود ورزشکاران به اردو‌های تیم‌ملی، همین تورنمنت به شمار می‌رود.
با توجه به مسابقات آسیایی ماکائو و اعزام تیم‌ملی در ماه‌های آینده به آن تورنمنت، مسابقاتی که در مشهد برگزار شد، برای ووشوکاران از اهمیت زیادی برخوردار بود و تقریبا همه مدعیان در مشهد حاضر شدند تا بتوانند خود را به اردو‌های تیم‌ملی برسانند. امیدواریم نفرات برتر قهرمانی کشور بتوانند با حضور در اردو‌های تیم‌ملی و تمرینات خوبی که پشت‌سر می‌گذارند، نتایج درخشانی در رقابت‌های آسیایی ماکائو به دست بیاورند.
رئیس فدراسیون ووشو درباره مقایسه این مسابقات به میزبانی مشهد با دیگرتورنمنت‌های برگزارشده در کشور هم گفت: میزبانی در مشهد کیفیت خوبی داشت و به همین دلیل از همکارانم در هیئت‌ووشو خراسان تشکر ویژه‌ای می‌کنم. همکاران ما از حدود دو ماه گذشته که مقدمات برگزاری این رقابت‌ها در جریان بود، همه نیاز‌ها را برطرف کردند تا بتوانیم شاهد برگزاری رقابتی خوب و باکیفیت باشیم.

نمایش خوب ووشوکاران خراسانی

علی شیرآقایی، سرمربی تیم‌ملی ساندای کشورمان، هم درباره رقابت‌ها گفت: برای مشخص‌شدن نفرات راه‌یافته به تیم‌ملی، هرسال این مسابقات را برگزار می‌کنیم و خوشبختانه این دوره رقابت‌های قهرمانی کشور به میزبانی مشهد از نظر کیفی و نفرات حاضر در آن قابل‌قبول بود. چهار نفر برتر هر وزن در این تورنمنت به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌شوند تا از بین آنها ترکیب نهایی ملی‌پوش‌های کشورمان را برای حضور در مسابقات آسیایی ماکائو در شهریورماه انتخاب کنیم.
سرمربی تیم‌ملی ساندا درباره پشتوانه‌سازی در این رشته ورزشی هم گفت: در این مسابقات شاهد حضور چهره‌های جوان و باانگیزه‌ای بودیم و عملکرد خوب آنها در رقابت با قهرمانان این رشته نشان داد که پشتوانه‌سازی در ووشو در سطح کشور مسیر خوبی را در پیش گرفته است. استان خراسان هم که میزبان این رقابت‌ها بود، علاوه بر عملکرد خوب در میزبانی، از نظر سطح فنی ورزشکارانش هم رشد درخورتوجهی را تجربه می‌کرد و ورزشکاران جوان خراسانی عملکرد خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند.
شیرآقایی درباره وضعیت ملی‌پوشان ساندای کشورمان هم گفت: تیم‌ملی ساندای کشورمان در آخرین دوره مسابقات جهانی توانست به قهرمانی برسد و انتظارات از این رشته ورزشی زیاد است. امیدواریم با وجود قهرمانان سابق تیم‌ملی و اضافه‌شدن جوانان بااستعدادی که در این مسابقه حاضر بودند، روند خوب تیم‌ملی در مسابقات آسیایی پیش رو نیز ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->