تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف

  • کد خبر: ۲۲۷۷۱۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
  • ۱
توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: دریافت و نصب «شناسه یکتا» در واحد صنفی، درواقع یک نظارت هوشمند ملی بوده و نصب کیوآرکد یک مطالبه مردمی است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بود که درراستای تبدیل مجوز‌های کاغذی اصناف به الکترونیکی، سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: «تا امروز (۲۴بهمن‌ماه) بیش از ۲۰هزار مجوز به شناسه یکتا تبدیل شده است، اما براساس قانون باید تمامی مجوز‌ها تا پایان سال به شناسه تبدیل شوند.» این در حالی است که با توجه به آماری که از سوی اتاق اصناف ایران منتشر شده است، بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد!

آنچه در این مدت درباره ضرورت دریافت و نصب شناسه یکتا از سوی اتاق اصناف منتشر شده، حاکی از فرایند ساده و در حداقل زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری و بدون پرداخت هزینه تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی است؛ به این صورت که ابتدا متقاضی در درگاه، مجوز خود را جست‌و‌جو کرده و گزینه استعلام شناسه یکتا را انتخاب می‌کند و سپس اطلاعات هویتی و مجوز قدیمی را وارد می‌کند که این اطلاعات به دستگاه اصلی صدور مجوز ارسال می‌شود. در این سامانه، در حداقل زمان و به‌سرعت شناسه یکتا صادر می‌شود و به فرد تخصیص می‌یابد.

رئیس اتاق اصناف مشهد در جمع نمایندگان ۱۳ اتحادیه اولویت‌دار اصناف مشهد که امروز ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: درباره بحث «شناسه یکتا» و نصب کیوآرکد با اشاره به اینکه در حوزه مشکلات و ایراد‌های سامانه مربوط به دریافت شناسه با اتاق اصناف تهران مکاتباتی کردیم، دریافت و نصب «شناسه یکتا» در واحد صنفی، درواقع یک نظارت هوشمند ملی بوده و نصب کیوآرکد یک مطالبه مردمی است. 

هادی مخملی گفت: نصب این شناسه در واحد‌های صنفی به کمک نظارت اتحادیه‌ها خواهد آمد و در حوزه عملکرد واحد‌های صنفی مفید و مؤثر خواهد بود. در اجلاس اتاق اصناف تهران درباره شناسه یکتا اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۲، اگر برای دریافت شناسه یکتا اقدام نشود، فرد متخلف، از تمام تسهیلات دولتی محروم خواهد شد؛ اما با رایزنی، این مدت تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ تمدید شد تا در صورت دریافت و نصب شناسه، فرد صنفی بتواند از خدمات دولتی بهره ببرد.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: در جلسه‌ای که با فرماندار مشهد مقدس داشتیم، مقرر شد در رابطه با کیوآرکد یک جدول زمان‌بندی تنظیم کنیم و برای هر اتحادیه و براساس تعداد اعضای آن، مهلتی تعیین کنیم.

وی افزود: امروز این سیزده اتحادیه به عنوان اتحادیه‌های اولویت‌دار مدنظر است، اما این موضوع نافی مسئولیت برای اتحادیه‌های دیگر نیست.

مخملی از نمایندگان اتحادیه‌های صنفی مشهد خواست، با ستاد ویژه اجرای فوری این مصوبه و کارشناسان مستقر در اتحادیه‌ها در راستای دریافت شناسه صنفی و نصب کیوآرکد همکاری لازم را داشته باشند و متذکر شد: اتحادیه‌ها در صورت مشاهده تخلفی در زمینه برداشتن کد شناسه یا نبود کیوآرکد در واحد صنفی بعد از نصب آن، طبق بند(ه) ماده۲۸ که این کار را تخلف محسوب می‌کند، اقدام کرده و فرم تخلف و جریمه آن واحد صنفی را صادر کنند.

حسین صیادی، دبیر و عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف مشهد و رئیس اتحادیه صنف فرش ماشینی و موکت نیز در جمع رؤسا و مدیران اجرایی سیزده اتحادیه ویژه در شهر مشهد با اشاره به فرصت کوتاه باقی‌مانده برای دریافت شناسه یکتا گفت: ما از طریق چاپ بنر، انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها با استفاده از ظرفیت تمام خبرگزاری‌ها به طور گسترده، اطلاع‌رسانی به واحد‌های صنفی را انجام داده‌ایم که هنوز هم ادامه دارد.

صیادی بیان کرد: دو مسئله مهم در این زمینه وجود دارد که اول صدور کیوآرکد «شناسه یکتا» و دیگری نصب آن است. متاسفانه برخی واحد‌های صنفی شناسه را دریافت کرده، اما هنوز نصب نکرده‌اند.

دبیر و عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف مشهد خطاب به جمع حاضر عنوان کرد: ما ستاد ویژه‌ای تشکیل داده و پل ارتباطی قوی‌تری برای اطلاع‌رسانی بین اتاق اصناف و واحد‌های صنفی ایجاد کرده‌ایم. در همین راستا کارشناسانی از نیرو‌های شاغل در اتاق اصناف در هر اتحادیه مستقر می‌شوند که پیگیر مستمر مشکلات مربوط به دریافت و نصب کیوآرکد «شناسه» هستند تا مشکلات و نواقص مربوط به این موضوع را رفع کنند.

حسین صیادی با بیان اینکه به عنوان نمونه حدود ۶۰ درصد واحد‌های صنفی حوزه فرش ماشینی و موکت، شناسه را دریافت کرده‌اند، از رؤسای اتحادیه‌ها خواست در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به واحد‌های زیرمجموعه خودشان بیشتر پیگیر باشند.

ملائی‌فر: اولویت با تبدیل پروانه‌های قدیمی است

ملائی‌فر، خزانه‌دار و عضو هیئت‌مدیره اتاق اصناف نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه سیزده اتحادیه را به عنوان اتحادیه‌های اولویت‌دار و هدف در نظر گرفته‌ایم، گفت: دو موضوع مطرح است؛ یکی در ارتباط با تبدیل پروانه‌های قدیمی به پروانه‌های جدید است که درحال حاضر اولویت با حل همین موضوع است و دیگری پروانه‌های جدید است که در این ارتباط مشکلی وجود ندارد و خودبه‌خود هم‌زمان، کیوآرکد و شناسه آن ایجاد می‌شود. بنابراین اولویت در حال حاضر با تبدیل پروانه‌های قدیمی است.

ملائی‌فر عملکرد هفته گذشته اتحادیه‌های اولویت‌دار در طرح تبدیل پروانه‌های قدیمی به کیوآرکد (شناسه) را به شرح زیر اعلام کرد: اتحادیه پوشاک ۲۱۸فقره، اتحادیه خیاطان مردانه ۸۱فقره، اتحادیه مشاوران املاک ۱۸۵فقره، سفره‌خانه‌داران ۲۰فقره، اتحادیه بانوان آرایشگر ۲۰۸فقره، اتحادیه اغذیه و پیتزا ۱۶۹فقره، اتحادیه پارچه‌فروشان ۲۵فقره، اتحادیه آبمیوه و بستنی ۷۱فقره، اتحادیه عکاسان ۵۲فقره، اتحادیه محصولات فرهنگی ۱۲۸فقره، اتحادیه چلوکباب‌فروشان ۴۲فقره، اتحادیه تالار‌های پذیرایی ۵۴فقره و اتحادیه بانوان خیاط ۸۸فقره.

وی در ادامه با ذکر آماری بیان کرد: اتحادیه مشاورین املاک بالاترین فراوانی را در تبدیل پروانه‌های کاغذی به الکترونیکی با ۱۹۶۱فقره داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
0
0
لطفن شماره ثبت شکایت از بنگاه املاک را میخایم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->