آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۵۱۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود
کوپال ناظمی به شدت از پرداخت کم به داوران ناراحت است. او دست به افشاء گری تازه زده است.

گروه ورزش|شهرانیوز، کوپال ناظمی، داور با سابقه فوتبال ایران از نحوه پرداختی دستمزد داوران به شدت ناراحت است. او در مصاحبه‌ای به نقد این ماجرا پرداخته است. 

_درباره اینکه قرار بود دستمزد داوران بیشتر شود، ظاهرا هنوزخبری نشده است.

 قرار بود دستمزد دو برابر شود، مصوبه هیأت رئیسه را هم داشت، اما مثل همیشه پرداخت نشد! عوامل مختلفی می‌تواند دخیل باشد از جمله اینکه منابع مالی در فدراسیون فوتبال محدود است و اینکه مباحث داوری و همچنین جامعه داوری خیلی اهمیت زیادی برای فدراسیون فوتبال ندارد.


 _گفته می‌شود اسپانسر داوران پول خوبی به کمیته داوران داده است، اما همچنان شاهد مشکلات زیادی در مورد حتی البسه داوران هستیم!


بله اسپانسر داوری پول خوبی داده که اگر تمام آن پول وارد بدنه داوری می‌شد خیلی کمک حال داوران بود و باعث افزایش دستمزد آنها می‌شد، ولی متأسفانه اقتصاد فوتبال ما، اقتصاد بیماری است؛ مهم‌ترین مسأله که حق پخش تلویزیونی است به فوتبال داده نمی‌شود و عملاً فوتبال ما درآمد چندانی ندارد. به همین دلیل پولی که به عنوان اسپانسر داوری وارد چرخه فوتبال می‌شود صرفاً برای داوری هزینه نمی‌شود و خیلی از جاها می‌بینیم اکثر این پول صرف داوری نشده و صرف امور دیگر می‌شود، اعم از تیم‌های پایه، فوتسال یا فوتبال ساحلی و در کل هر کجا نیازی باشد، این پول هزینه می‌شود و شاید درصد کمی وارد عرصه داوری شود. مشکل دیگر هم این است که مدیران فدراسیون می‌گویند ما فلان قدر برای هر بازی هزینه می‌کنیم، اما با هزینه‌ای که می‌شود پولی در جیب داوران به عنوان دستمزد نمی‌رود.


 _داوران کشورهای همسایه چند برابر شما دستمزد می‌گیرند؟


مبالغ داوری ما با کشورهای همسایه اصلاً قابل قیاس نیست، مثلاً درعربستان می‌بینیم آن قدر حرفه‌ای به سمت داوری رفتند که داوران نخبه اروپایی را می‌آورند و در لیگ‌شان استخدام می‌کنند. برای مثال آقای مارک کلاتنبرگ قضاوت در انگلستان را رها کرده و ترجیح می‌دهد درعربستان قضاوت کند (چون دستمزد بسیار خوبی به او می‌دهند) یا در کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن یا کره، داوری حرفه‌ای شده و شغل محسوب می‌شود و مبالغشان چندین برابر مبالغی است که ما می‌گیریم و اصلاً قابل قیاس نیست. کشورهای اروپایی در این مورد سرآمد هستند و ارقام نجومی می‌گیرند اما دستمزد ما آن قدر کم است 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->