صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال

  • کد خبر: ۲۲۶۶۵۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: باوجود رفع محدودیت‌ها و روان‌سازی صادرات، هنوز ذخایر بیش از مصرف یک ماه آینده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی شادلو در این باره تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در فصل بهار، تا حدودی کسری‌های اخیر جبران شد. هرچند بارش‌های تگرگ در برخی مناطق به‌واسطه اینکه باعث سیل شد، خساراتی به همراه داشت.

به گفته او، گرچه برآورد دقیقی نمی‌توان از میزان تولید محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌دلیل شرایط اقلیمی داشت، اما پیش‌بینی می‌شود که تولید ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

شادلو درباره آخرین وضعیت ذخیره سیب و پرتقال افزود: باوجود رفع محدودیت‌ها و روان‌سازی صادرات، هنوز ذخایر بیش از مصرف یک ماه آینده است.


نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: باوجود آنکه بار‌ها اعلام کردیم که میزان ذخایر سیب و پرتقال بیش از نیاز کشور است و ممنوعیت یک‌باره صادرات آسیب جدی به تولید می‌زند، اما این امر صورت گرفت و درنهایت منجر به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته شد.

او گفت: با توجه به موجودی ذخایر سیب درختی و پرتقال در سردخانه‌ها، تا یک ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار تن سیب و ۱۰۰ هزار تن پرتقال باید صادر شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.