بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۶ نوع بیماری خطرناک که با نفخ اشتباه گرفته می‌‎شوند

  • کد خبر: ۹۵۰۳۹
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
۶ نوع بیماری خطرناک که با نفخ اشتباه گرفته می‌‎شوند
افراد در مواقعی که دچار نفخ می‌شوند فکر میکنند که علت آن باد معده است، اما همیشه اینگونه نیست و بیماری‌های خطرناکی وجود دارد که با نفخ اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، %۱۰ تا ۳۰% از مردم از نفخ رنج می ‎برند. سو هاضمه، قاعدگی، یبوست و آلرژی‌های غذایی شایع‌ترین دلایل نفخ هستند. با اینکه نفخ موقتی است، اگر مزمن شود، می‎ تواند نشانه مشکلی جدی و خطرناک باشد.

در این قسمت ۶ مشکل نگران کننده که ممکن است باعث احساس نفخ شود آورده شده است. اگر نفخ مزمن شود، شخص به هیچ وجه نباید به خودی خود درمانی را شروع کند و حتما باید به پزشک مراجعه کند.

۱.  عفونت مجاری ادراری:

عفونت مجاری اداری ممکن است احساس تکرر ادرار را در فرد ایجاد کند، حتی بعضی اوقات فرد بلافاصله بعد از ادرار کردن احساس می ‎کند که باز هم باید به دسشویی برود.

عفونت مجاری اداری ممکن است در فرد احساس درد و فشار شدید در شکم و یا نفخ را ایجاد کند و همچنین ممکن است فرد دچار تب، لرز،  حالت تهوع و استفراغ شود. نفخ همچنین می ‎تواند در اثر عفونت شدید کلیه نیز ایجاد شود.

۲. احتمال ایجاد نفخ با مشکل کبد:

بیماری کبد که در اثر مصرف الکل،  هپاتیت سی و یا سرطان ایجاد می ‎شود، می ‎تواند منجر به ایجاد مایعاتی در شکم و باعث نفخ شود. اگر نفخ به دلیل مشکلی در کبد ایجاد شده باشد، ممکن است در فرد احساس خستگی، کبودی و زردی ایجاد کند و در صورت بروز این مسئله فرد باید به پزشک مراجعه کند.

۳. بیماری التهابی روده می‌تواند باعث نفخ شود:

بیماری التهابی روده به طور عمده بر روده بزرگ و روده کوچک تاثیر می‎ گذارد و این بیماری می ‎تواند باعث اسهال، شکم درد و حتی نفخ شود. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به این بیماری به احتمال زیاد بیشتر در معرض لاکتوز ناپایدار بوده اند و لاکتوز ناپایدار باعث تشکیل گاز‌هایی می ‎شود که می ‎تواند منجر به نفخ شود.

۴. احتمال نفخ شکم با التهاب کیسه‌های کوچک:

التهاب کیسه‌های که در امتداد دیواره روده‌ها ایجاد می ‎شود. علائم این بیماری شامل شروع ناگهانی درد در قسمت پایینی شکم است و علائم دیگر ممکن است شامل تهوع، اسهال، یبوست و نفخ باشد.

۵. احتمال ایجاد نفخ با سرطان:

پیش از این در مطلبی جداگانه در بخش سلامت نمناک به این مورد نگران کننده اشاره داشتیم؛ اندام‌های مختلفی در ناحیه شکم مانند پانکراس، معده، روده بزرگ، رحم و تخمدان وجود دارد و اگر سرطان در یکی از این اندام‌ها ایجاد شود، می‌تواند منجر به نفخ شود و بنابراین، وجود نفخ مداوم و افزایش ناگهانی در اندازه شکم، به جای نفخ زود گذر، می‎ تواند نشانه سرطان باشد.

۶. مشکل در سلامت روان:

هنگامی که فرد تحت استرس مزمن است، هورمون‌هایی مانند کورتیزول می ‎توانند اولویت داشته باشند. در این شرایط، هورمون‌های هضم کننده به اندازه کافی تولید نمی ‎شوند و می ‎توانند منجر به سوهاضمه شوند و نفخ ایجاد کنند.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->