«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

تا پایان ۲۰۲۲ یک میلیارد مشترک در جهان به شبکه 5G متصل خواهند شد

  • کد خبر: ۱۳۷۷۰۴
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
تا پایان ۲۰۲۲  یک میلیارد مشترک در جهان به شبکه 5G متصل خواهند شد
اریکسون، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، در جدیدترین گزارش تغییر پذیری خود مدعی شده که تا پایان سال ۱ میلیارد مشترک بی‌سیم در سراسر جهان به شبکه ۵‌G متصل خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز - شبکه ۵G در آستانه رسیدن به یک نقطه عطف بزرگ است. اریکسون، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، در جدیدترین گزارش تغییر پذیری خود مدعی شده که تا پایان سال ۱ میلیارد مشترک بی‌سیم در سراسر جهان به شبکه ۵‌G متصل خواهند شد. برای مقایسه، شبکه ۴G در سال ۲۰۲۲ به حدود ۵ میلیارد مشترک خواهد رسید.

براساس این گزارش که به تازگی منتشر شده، بین جولای و سپتامبر سال جاری، ۱۱۰ میلیون مشترک در سراسر جهان به شبکه ۵‌G دسترسی پیدا کرده‌اند که با این وجود، تعداد کل مشترکین آن به ۸۷۰ میلیون نفر می‌رسد. این تقریبا دو برابر بیشتر از تعداد مشترکان ۵G در پایان سال ۲۰۲۱ است که سازنده تجهیزات مخابرات سوئدی تخمین می‌زند که ۵۸۰ میلیون نفر باشد.

اریکسون در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که رشد ۴G در پایان سال به اوج خود خواهد رسید و ۵G برای جایگزینی استاندارد‌های ارتباطی رایج رقابت می‌کند. در آمریکای شمالی که اپراتور‌ها طی سه سال گذشته برتری ۵‌G را اعلام کرده‌اند، حدود ۳۵ درصد از مشترکین موبایل تا پایان سال ۲۰۲۲ از ۵‌G استفاده خواهند کرد. همچنین باند میانی ۵G، اکنون به ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده رسیده است.

«فردریک جدلینگ»، رئیس شبکه اریکسون در بیانیه‌ای گفت:

«ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی به استقرار شبکه ۵G ادامه می‌دهند و شتاب برای دسترسی بی‌سیم ثابت در حال افزایش است. ترافیک داده‌های شبکه موبایل جهانی عملاً هر دو سال دو برابر می‌شود.»

در ادامه گزارش اریکسون به این موضوع اشاره شده که احتمالاً با روی کار آمدن شبکه ۵G، روند دیگری در سطح جهانی ظهور پیدا خواهد کرد: اپراتور‌هایی که برای ارائه سرعت‌های بیشتر هزینه‌ای دریافت می‌کنند و احتمالاً این موضوع به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد.

در نهایت، مشترکین ۴G نیز همچنان در حال افزایش است و بین جولای تا سپتامبر سال جاری، ۴۱ میلیون مشترک جدید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال به ۵.۲ میلیارد نفر برسد و مشترکین سرویس‌های موبایل به طور کلی از ۸.۴ میلیارد نفر نیز فراتر برود.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸، ۵ میلیارد نفر از سراسر جهان به شبکه ۵G دسترسی داشته باشند که ۵۵ درصد از کل اشتراک‌ها را شامل می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود تعداد اشتراک‌های موبایل در سال ۲۰۲۸ بیش از ۹.۲ میلیارد نفر باشد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->