نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

محمد موسوی، همان همیشگی نیست

  • کد خبر: ۱۲۸۰۳۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
محمد موسوی، همان همیشگی نیست
درباره مشهورترین بازیکن تیم تازه‌وارد نیان‌الکترونیک که از روز‌های اوجش کاملا فاصله دارد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سید والیبال ایران به هوا بلند می‌شود، همه توانش را می‌گذارد و با ضربه مرگ‌بار به توپ می‌خواهد محوطه زمین روبه‌رو را فتح کند که توپش به تور می‌نشیند. صدای شادی تیم روبه‌رو به هوا می‌رود و او به‌خاطر افسوس این صحنه دستش را به سر می‌گیرد. این شفاف‌ترین تصویر از ناآمادگی ستاره‌ای است که با نیت نجات تیم دیرتشکیل‌شده «نیان‌الکترونیک» به مشهد آمده است و در تمرینات این تیم حضور دارد.

سیدمحمد موسوی هفته گذشته قراردادش را با تیم والیبال لیگ‌برتری مشهد امضا کرد و همین مسئله سبب شد به بازی اول نرسد، اما حالا کادرفنی خراسان همه توانش را گذاشته است تا در بازی دوم بتواند از این ستاره استفاده کند. ستاره‌ای که به‌نظر در کم‌فروغ‌ترین حالت ممکن سال‌های اخیرش به‌سر می‌برد و از او نامی بیشتر باقی نمانده است.

نیان زیر سایه ستاره‌ها

تیم والیبال نیان‌الکترونیک مشهد بعد از اینکه در بازی اول فصل در گرگان به پاس این شهر باخت، این هفته قرار است روز چهارشنبه از ساعت ۱۷ در رشت به‌مصاف تیم هورسان رامسر برود. تیمی که به‌دلیل آماده‌نشدن سالنش مجبور است در رشت از میهمانان پذیرایی کند و به همین دلیل مشهدی‌ها مسافر رشت خواهند بود. شاگردان حامد صمدی که قرار است صبح سه‌شنبه با پرواز عازم رشت شوند، عصر دیروز یک جلسه تمرینی را پشت‌سر گذاشتند.

مشهدی‌ها درحالی در سالن مهران تمرین کردند که تعدادی تماشاگر هم در محل تمرین حاضر بودند. نکته جالب این تمرین توجه ویژه تماشاگران به دو ستاره هم‌پست نیان بود. سیدمحمد موسوی و مهدی جلوه، دو سرعتی‌زن نیان که یکی ملی‌پوش اسبق است و دیگری ملی‌پوش کنونی، در تمرین دیروز تلاش زیادی کردند تا با نمایش خود هواداران سالن را به وجد بیاورند؛ اتفاقی که تمرین نیان را تحت‌تأثیر خودش قرار داده بود.

جلوه‌گری جلوه، ناآمادگی موسوی

مهدی جلوه، ستاره جوان نیان که در لیگ جهانی و رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از بهترین‌های تیم‌ملی بود، در ابتدای فصل با پیوستن به تیم مشهد همه را غافل‌گیر کرد. بسیاری از کارشناسان از جلوه به‌عنوان بمب اول نقل‌وانتقالاتی نیان یاد کردند. این‌همه درحالی است که محمد موسوی، دومین بمب نقل‌وانتقالاتی نیان، به‌نوعی بمب اول را خنثی کرد. موسوی که سال‌ها سابقه بازی ملی و درخشش در عرصه جهانی را داشت، همه توجه‌ها را به‌سوی خودش جلب کرد و از جلوه‌گری جلوه در رسانه‌ها کاست. با وجود این، در تمرین دیروز نیان، آمادگی جلوه به‌مراتب بیشتر از ستاره سابق تیم‌ملی بود.

بیم و امید‌های آینده موسوی در نیان

در اینکه محمد موسوی یکی از بزرگان تاریخ والیبال ایران است، شکی نیست. با وجود این سن‌وسال و انگیزه‌های موسوی تردید‌هایی را برای جامعه والیبال خراسان به‌وجود آورده است. تردید‌هایی که موجب می‌شود والیبالی‌ها این سؤال را از خود بپرسند که آیا موسوی در طول این فصل به درد تیم مشهد خواهد خورد؟! موسوی ۳۵ ساله است و رسما و بار‌ها در یکی‌دو جریان، خداحافظی‌اش از تیم‌ملی را اعلام کرده است. او از طرفی خیال بازی در خارج از کشور را هم ندارد و شاید خریداری هم نداشته باشد.

این مسئله هم نباید فراموش شود که موسوی یک‌بار قبلا در مشهد توپ زده است و با اینکه امید زیادی به او می‌رفت، عملکردی متوسط داشت. گفته می‌شود قرارداد محمد موسوی با نیان ۳ میلیارد تومان است؛ رقمی که اگر حقیقت داشته باشد؛ با قرارداد یک‌ونیم‌میلیاردی مهدی جلوه، ملی‌پوش این تیم، فاصله‌ای دوبرابری دارد و با سایر بازیکنان فاصله‌ای فرسنگی! موضوعی که خود حامد صمدی، سرمربی تیم نیان‌الکترونیک، هم به آن اعتراف کرده بود که قرارداد این بازیکن تفاوت زیادی با بقیه بازیکنان تیم دارد.

اولین نمایش ستاره، دور از چشم هواداران

به‌گفته کادرفنی نیان‌الکترونیک، از محمد موسوی قرار است از هفته دوم در ترکیب تیم استفاده شود. بازیکنی که البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد آمادگی ندارد، اما نامش می‌تواند در زمین وزنه‌ای برای تیم باشد. نیان این هفته چهارشنبه با هورسان رامسر بازی دارد و این بازی خارج از مشهد است. مسئله‌ای که به‌عبارتی رونمایی از ستاره دور از شهر است. شاید هواداران والیبال مشهد دوست داشتند اولین بازی موسوی برای تیمشان پیش چشمانشان باشد، اما مشهد تا هفته سوم میزبان نیست و میزبانی اول نیان، هفته سوم خواهد بود. باید دید موسوی تا هفته سوم و در حضور هواداران مشهدی می‌تواند وضعیت ناآمادگی خودش را سامان دهد و به فرم خوبش برگردد یا با نمایش بدش، از او انتقاد خواهد شد؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->