جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

۳۰۰۰ بیمار مشهدی زیرپوشش کمیته امداد چشم‌انتظار کمک خیران هستند

  • کد خبر: ۱۲۷۹۹۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
۳۰۰۰ بیمار مشهدی زیرپوشش کمیته امداد چشم‌انتظار کمک خیران هستند
حمایت از افراد بی‌بضاعت مانند دریا وسیع است، اما شاید بتوان گفت نقطه عمیق این دریا، بیماران صعب‌العلاج بی‌بضاعت است؛ افرادی که حتی توان خرید دارو برای مرهم دردشان را ندارند، چه برسد به درمان، که گاهی آرزویی است ناشدنی و نیازمند معجزه.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز - کمیته امداد امام‌خمینی (ره) که یکی از سازمان‌های مرتبط با افراد نیازمند به شمار می‌رود، حمایت از بیماران صعب‌العلاج را در دستورکار خود قرار داده است و طبق آخرین آماری که حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، در اردیبهشت امسال اعلام کرد، ۸۹ هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص از خدمات کمیته‌امداد استفاده می‌کنند.

این در حالی است که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی، «درنهایت اعتبارات دولتی کفاف ۴۰ درصد هزینه‌های ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج را در استان می‌دهد و ۶۰ درصد دیگر باقی می‌ماند.» همین موضوع هم سبب شده است از چند سال پیش طرح «شفا» برای جبران همین کمبود مالی درمان و داروی بیماران زیرپوشش کمیته امداد اجرا شود، اما این طرح نتوانسته است به اندازه طرح اکرام ایتام و محسنین در این نهاد موفق باشد و آن‌طور که باید و شاید حمایت و کمک‌های مردمی را جذب کند و با توجه به شمار زیاد بیماران و هزینه‌های زیاد دارو و درمان، لازم است نیکوکاران به این عرصه نیز وارد شوند تا این مددجویان که رنجور از درد بیماری هستند، از درد هزینه‌های درمان فارغ شوند.

۳۰۰۰ صعب‌العلاج مشهدی

رضا سلم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد این رقم، یعنی ۳ هزار نفر از این بیماران در مشهد قرار دارند. بیشتر این بیماران متأسفانه به سرطان و ام‌اس یا بیماری‌هایی مبتلا هستند که به پیوند نیاز دارند. با بیمارستان‌ها رایزنی کرده‌ایم و تخفیفاتی به این بیماران می‌دهند، اما تأمین هزینه دارویشان که زیاد است، زیرپوشش قرار نمی‌گیرد.

حامی هزینه‌های درمان

مدیرکل کمیته امداد استان درباره جزئیات طرح شفا بیان کرد: در این طرح که از چندسال پیش آغاز شده است، خیران می‌توانند با مراجعه به سامانه کمیته امداد مشخصات بیماری، شهر مدنظر و حتی این را که بیمار کودک یا بزرگ‌سال باشد، انتخاب کنند و حامی هزینه‌های دارویی و درمانی او شوند. تاکنون در این طرح توفیق چندانی نداشته‌ایم و نیازمند کمک هستیم.

سلم‌آبادی اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج جزو گروه‌های پرهزینه زیرپوشش کمیته‌امداد هستند. زیرا برخی از آن‌ها به تجهیزات پزشکی نیاز دارند و بعضی دیگر نیازمند پرستار و مراقب هستند. ضمن اینکه شماری از آن‌ها به تغذیه و بهداشت مناسب‌تری احتیاج دارند و همه این موارد مبلغ شایان‌توجهی می‌شود که منابع ما پاسخگوی این تعداد نیست. گاهی هزینه کار درمانی یک بیمار به ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->