آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

قالیباف: منافع مردم، خط قرمز دولت و مجلس است

  • کد خبر: ۱۲۱۱۹۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
قالیباف: منافع مردم، خط قرمز دولت و مجلس است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید خط قرمز ما منافع مردم و مصلحت‌های نظام باشد گفت که برای تحقق این مهم ما نیازمند فهم مشترک هستیم. بارها خدمت آقای رئیسی عرض کردم که مجلس قلبا و روحا خود را موظف می‌داند که با دولت همراهی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک هیات دولت با هیات رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و هیئت دولت برای برگزاری چنین جلسه ای، هفته دولت را به همه دولتمردان به ویژه ریاست جمهوری تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکاتی در باب فلسفه برگزاری این جلسه، افزود: اگر این جلسات در مدار خود بیفتد می‌تواند تأثیرات جدی داشته باشد. ما باید باور کنیم که دولت و مجلس دو بازوی نظام حکمرانی در کشور هستند؛ قوا از یکدیگر استقلال دارند اما واقعیت این است که مجلس و دولت با داشتن استقلال در اوج همکاری و در هم تنیدگی با یکدیگر هستند به طوری که امکان ندارد بتوانند رسالت و وظیفه خود را بدون همکاری انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس و دولت مستقل از هم اما مکمل یکدیگر هستند و در راستای وظیفه ذاتی خود یعنی تأمین منافع عمومی و حل مشکلات مردم گام برمی‌داریم که باید آن را خط قرمز خود بدانیم.

قالیباف بیانیه گام دوم انقلاب را سندی برای نشان دادن ادامه مسیر انقلاب دانست و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب مسیر ما را از جهت برنامه‌ها و اهداف روشن و مشخص کرده است. از دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توقع می‌رود که چنین رویکردی را دنبال کنند، مردم نیز از ما انتظار دارند که با یکدیگر کارها را پیش ببریم. توقع مردم و رهبری هم همین است بدان معنا که باید با یکدیگر در چارچوب قانون کار کنیم تا خروجی این هم افزایی حل مشکل مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری صحبت‌هایش در معارفه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه گفت: ما محکوم به موفقیت هستیم و جز این راه نباید مسیری برویم. من معتقدم جمعی که اکنون کنار هم هستیم حق نداریم هیچ کاری را در کشور به شخص دیگری ارجاع دهد و باید آن را حل کنیم. حضرت آقا در یکی از ملاقات هایشان با مسئولان نظام، مخاطب بایدها را تعیین کردند که اکنون مخاطب این بایدها ما هستیم. ما حق نداریم کار را به جای دیگری ارجاع دهیم. ما هستیم که باید موضوعات را حل کنیم.

قالیباف ادامه داد: همه باور داریم که کشور ظرفیت های بسیاری در حوزه منابع انسانی و مادی دارد، ما منابع بسیاری در کشور داریم که یا آنها را نشناختیم یا اگر شناختیم به سراغ آنها نرفتیم تا از آن برای پیشرفت استفاده کنیم.

وی افزود: باید با یکدیگر عهد ببندیم که افراد حاضر در این جسله نگویند منتظر کسی هستیم؛ ما مکلفیم کار مردم و وظایف خود در نظام حکمرانی را پیش ببریم. این موضوع رسالت تمام افرادی است که در زیر این سقف جمع شده‌اند.

به گفته قالیباف، به جز قوای مجریه، مقننه و قضائیه، قوه چهارم یعنی بروکراسی در کشور وجود دارد که هیچ‌کدام بر آن سوار نیستیم و این سیستم بر هر سه قوه اثرگذار است، باید این بخش را مهار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه  نباید به حاشیه برویم، توضیح داد: باید خط قرمز ما منافع مردم و مصلحت‌های نظام باشد. این دو موضوع در اولویت قرار گیرد که برای تحقق آن به فهم مشترک نیاز داریم.

قالیباف گفت: بارها خدمت آقای رئیسی عرض کردم که مجلس قلبا و روحا خود را موظف می‌داند که با دولت همراهی کند. البته در برخی مواقع و در بعضی موضوعات به این فهم مشترک نمی‌رسیم. الان در شرایطی هستیم که باید به فهم مشترک در موضوعات برسیم که یکی از رسالت‌های این جلسه همین موضوع است. باید اولویت های مشترک را پیدا کنیم.

وی توضیح داد: باید حوزه‌ها را به صورت موضوعی انتخاب کنیم چون هیچ‌کاری بخشی نیست به طور مثال اگر حرف از معیشت می‌زنیم، این موضوع به همه کمیسیون‌ها و وزارتخانه‌ها ارتباط دارد. هم‌چنین تخصصی به سمت موضوعات حرکت کنیم و در عین حال به این نکته توجه شود که در تمامی مسیرها نباید به جز منافع مردم و مصلحت نظام نگاه دیگری داشته باشیم.

رئیس مجلس با تاکید بر لزوم ادامه برگزاری چنین جلساتی افزود: در اردیبهشت ماه خدمت آقای رئیسی مطرح کردم که این جلسات را فصلی برگزار کنیم، در روزهای اخیر که با رئیس جمهور صحبت می‌کردم ایشان بیان کرد برای این همکاری‌ها و گره‌گشایی ها حاضرم این جلسات را تکرار کنم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه نباید قانون شکنی کنیم، توضیح داد: نباید قانونی تصویب شود که قابلیت اجرایی ندارد یا از طرف دیگر، دولت قوانین مصوب محلس را اجرا نکند؛ این یعنی اولین کسی که قانون شکنی کرده خود ما هستیم. البته کشور در قانونگذاری متورم است پس باید اولویت‌ها را به درستی مشخص کنیم، ما دو بازوی حکمرانی کشور هستیم که باید آسایش مردم را برقرار کنیم. ممکن است در برخی مواقع تصمیماتی بگیریم که کار به آسایش مردم نداشته باشد و مربوط به آرامش مردم و آرامش ذهنی آنها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در خدمت دوستان در دولت هستیم و این جمع با همه توان می‌تواند کاری کند که هر روز محبت بین وزرا و مجلس افزایش پیدا کند. پس نباید این جلسات صرف بیان گزارش کار ما به یکدیگر باشد، ما آمدیم بگوییم چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی بر زمین مانده تا بتوانیم آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

قالیباف در پایان گفت: این جلسه جهت خود را پیدا خواهد کرد و مطمئنا گره‌گشای اساسی از کارها می‌کند و امیدواریم مورد رضایت مردم و مقام معظم رهبری قرار گیرد.

پس از صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور، در خصوص اهمیت این نشست و نقش مهم همراهی دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم سخن گفت.

در ابتدای این نشست مشترک محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و سید محسن دهنوی، محمد رشیدی و احمد نادری از اعضای هیات رئیسه مجلس نیز به بیان دغدغه‌ها و موضوعات، خصوصا در حوزه معیشت مردم و موضوعات اقتصادی پرداختند.

در پایان این نشست صمیمانه، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رئیس جمهور برگزار شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->