لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک
اپل و فیس‌بوک رابطه خوبی با هم ندارند و وال استریت ژورنال گفته این شرکت سال‌های قبل به دنبال کسب سهم و درآمد از تبلیغات پست‌ها در این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیس بوک و اپل چندین سال است که با هم اختلاف دارند. اما ذکر این نکته جالب است که اپل سال‌ها قبل با این شبکه اجتماعی مذاکره کرده بود تا ببیند چگونه می‌تواند از عرضه فیس بوک در فروشگاه برنامه خودش یعنی اپ استور کسب درآمد بیشتری داشته باشد.

اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمد‌های تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آن‌ها انتظار کسب درآمد داشت، پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه‌ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آن‌ها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی در آن‌ها داشته باشد.

البته این سهم خواهی اپل محدود به متا نیست. مت مولن وگ، مدیرعامل تامبلر می‌گوید این شرکت با عرضه ویژگی پست‌های شاخص در پلتفرم آن‌ها مخالف بود و تا وقتی که این قابلیت به عنوان خرید درون برنامه‌ای معرفی نشد، اپل اجازه نداد تامبلر آن را عرضه کند.

اپل و متا در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمد‌هایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیتی را در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و ۱۰ میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال ۲۰۱۸ در نظر داشتند، اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->