گسترش شبکه ارتباطی همراه اول برای رفاه زائران حرم رضوی اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) یک کشته و ۶ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور - مشهد (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی
سرخط خبرها

رشد چشمگیر امید به زندگی بین ایرانیان

  • کد خبر: ۱۲۱۱۰۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
رشد چشمگیر امید به زندگی بین ایرانیان
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در بحث کمیت زندگی شاهد رشد چشمگیر امید به زندگی در افراد جامعه هستیم، گفت: اکنون باید تلاش خود را به ارتقای کیفیت زندگی معطوف کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کمال حیدری با بیان این مطلب در اولین همایش کشوری «ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی»، اظهار داشت: برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی باید تمام ظرفیت‌ها همچون بسیج، هلال احمر، شهرداری ها، سازمان‌های مردم نهاد و محلات را پای کار بیاوریم که این کار در طرح شهید سلیمانی به خوبی انجام شد.

وی با بیان این که سلامت محلات و محله محوری در توسعه مشارکت اجتماعی نقش بسیار زیادی دارد، افزود: بعد از جنگ هیچ وقت مشارکت اجتماعی به اندازه مشارکت اجتماعی، پاندمی کرونا بالا نبود. در این پاندمی همه برای سلامتِ هم وارد میدان شدند و انرژی گذاشتند و نشان دادند با افزایش مشارکت چقدر خوب می‌توان کار‌ها را پیش برد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: مشکلات سلامت روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و نیاز به مشارکت اجتماعی در این عرصه نیز هر روز بیشتر احساس می‌شود. مسائل جدیدی مثل گرد و غبار، آلودگی زمین و هوا و شیوه زندگی با توسعه مشارکت اجتماعی در سلامت قابل رسیدگی است. اگر آرزوی کشور‌ها توسعه است، سلامت در محوریت این توسعه قرار دارد.

محلات مشارکت قوی‌تری رقم می‌زنند

حیدری ادامه داد: اگر افراد جامعه توانمند شوند، سلامت مطالبه همگانی خواهد شد؛ بنابراین توانمندسازی محیط‌های اجتماعی مثل مدارس، ادارات و محل کار افراد به این پیشرفت کمک زیادی می‌کند. در محلات، چون همه به هم نزدیک‌تر هستند می‌توانند مشارکت بهتر و قوی تری را رقم بزنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با بیان این که با وجود مشارکت خوبی که در برنامه‌ها با وزارت آموزش و پرورش داریم، متاسفانه از دوره ۱۲ ساله تحصیل و مدرسه برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت در دانش آموزان به خوبی بهره نمی‌گیریم، افزود: آموزش و توانمندسازی دانش آموزان در کنار مسایلی مانند توجه به تغذیه صحیح آنان در بوفه مدارس، ارتقای سلامت جامعه را در پی دارد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در بحث کمیت زندگی شاهد رشد چشمگیر سن امید به زندگی در افراد جامعه هستیم و اکنون باید تلاش خود را به ارتقای کیفیت زندگی معطوف کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->