دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

گره‌گشایی در شهر با قلم خبرنگاران

  • کد خبر: ۱۲۰۹۰۸
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
گره‌گشایی در شهر با قلم خبرنگاران
در گرامیداشت مقام خبرنگار، اهالی رسانه شهر مشهد بر صندلی قانون‌گذاری شورای اسلامی شهر تکیه زدند.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ گرامیداشت روز خبرنگار بهانه‌ای شد تا به همت روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه شهر مشهد در صحن علنی شورای شهر گرد‌هم‌آیند و به عنوان عضو شانزدهم دوره ششم شورای شهر به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها و برنامه‌های خود درباره حال خوب شهر بپردازند. در این نشست گرم و صمیمی برخلاف رویه همیشگی جلسات شورای شهر خبرنگاران مدیریت جلسه را پیش بردند و ۱۳ نفر از اعضای پارلمان شهری به عنوان مهمان این نشست پذیرای انتقادات، گلایه‌ها و صحبت‌های اهالی رسانه در زمینه موضوعات مختلف شهری و مدیریتی بودند.

نام‌گذاری معابر شهر به نام خبرنگاران فقید شهر مشهد، تسریع در پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران و پیگیری گلایه‌های مردمی، رسیدگی بیشتر به حاشیه شهر، توجه به حوزه زنان و معلولان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر و ارائه تسهیلات در حوزه‌های شهری به خبرنگاران از جمله درخواست‌های اهالی رسانه در این نشست بود.

۴ معبر شهری به نام خبرنگاران فقید مشهدی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه‌ای شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این نشست گفت: با توجه به تقاضای شما اهالی رسانه برای نام‌گذاری معابر شهری به نام خبرنگاران فقید در این نشست مقرر شد تعدادی از معابر فرعی شهر به نام خبرنگاران فقید مشهدی نام‌گذاری شود. حجت‌الاسلام حسن منصوریان، با بیان اینکه این نام‌گذاری مایه مباهات شورای شهر است، افزود: شهرداری مشهد پیش‌نویس لایحه را به مناسبت روز خبرنگار و با هدف گرامیداشت این روز به شورای شهر ارائه کرده است که در جلسه علنی شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. بر‌این‌اساس پیش‌نویس معبر فرعی سرافرازان ۹ به نام خبرنگار شهید محمدرضا امانی میثم، معبر فرعی پرستو ۲ واقع در بولوار وکیل‌آباد به نام خبرنگار فقید مهدی صانعی، معبر هنرستان ۵ به نام خبرنگار فقید عباس‌امیریان و معبر فرعی شریعتی ۲۶.۶ واقع در بولوار شریعتی به نام خبرنگار فقید المیرا‌منشادی نام‌گذاری می‌شود.

خبرنگاران، عضو شانزدهم شورای ششم

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب‌رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این نشست گفت: در این یک‌سال فعالیت شورای شهر مشهد به این مهم رسیده‌ایم و اعتقاد داریم که اگر سخن، نقد، قلم و انتقاد شما اصحاب رسانه نباشد، توسعه و حل مشکلات مردم برای مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست. وی بیان کرد: ما اعضای شورای شهر پاسخگویی به مردم و اصحاب رسانه را از وظایف خود می‌دانیم و از شما اصحاب رسانه انتظار داریم برای بهتر شدن حال مشهدالرضا (ع)، عضو شانزدهم شورای شهر مشهد باشید.

خبرنگاران شهر نه امنیت شغلی دارند، نه درآمد

علی خسروشاهی، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌رضوی، نیز بیان کرد: خبرنگاران باید روایت بی‌طرفی از رویداد‌ها داشته باشند و گزارش‌های تحقیقی و توصیفی مناسبی تهیه و در گزارش‌های خبری خود انصاف را رعایت کنند و از سوی دیگر باید انتظارات خبرنگاران از مدیران نیز مورد سؤال قرار گیرد. حداقل در این روز که به نام خبرنگار مزین شده است به جای سخنرانی برای آن‌ها و ارائه آمار و عملکرد از آن‌ها بپرسیم چه توقعی دارند.

وی گفت: آیا داشتن امنیت شغلی توقع بزرگی است؟ آیا داشتن یک درآمد متوسط درخواست بزرگی است؟ درحالی‌که به عنوان مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های استان اعلام می‌کنم که به جز ۲ یا ۳ رسانه در استان سایر خبرنگاران از هر دو این موارد که ذکر شد محروم هستند. یعنی نه امنیت شغلی دارند و نه درآمد مناسب. خسروشاهی افزود: شورای شهر وعده خوبی برای ارائه خدمات و تسهیلات مختلف در حوزه شهری از جمله ارائه خدمات رایگان مترو و اتوبوس به خبرنگاران و اهالی رسانه شهر داده است که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.
همچنین در ابتدای این نشست از خانواده شهید محمدرضا امانی میثم، خانواده خبرنگاران زنده‌یاد المیرا منشادی، مهدی صانعی و پیشکسوت در حوزه خبر، عباس امیریان، قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->