اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
سرخط خبرها

وزیر نیرو در دیدار با مقامات طالبان بر عملی سازی معاهده هیرمند تاکید کرد

  • کد خبر: ۱۲۰۷۸۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
وزیر نیرو در دیدار با مقامات طالبان  بر عملی سازی معاهده هیرمند تاکید کرد
«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که به کابل سفر کرده، با «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس اعلام وزارت انرژی و آب دولت طالبان، وزیر نیروی ایران در دیدار با مقامات طالبان بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرد.

براساس اعلام وزارت انرژی و آب دولت طالبان در این دیدار هیات ایرانی بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرده است.

همچنین هیات ایرانی برای همکاری در بخش‌های تولید و صادرات برق و پروژه‌های انتقال آب به شهرهای بزرگ ابراز آمادگی کرد.

وزیر انرژی ایران در سفر خود به کابل همچنین با «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف درباره اجرای توافق‌نامه سال ۱۳۵۱ آب هلمند، مشکلات مهاجرین و تاجران افغان در ایران، موضوعات مرزی و ترانزیت میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان هر دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه، حل مشکلات دیپلماتیک، مشکلات مهاجران افغان در ایران و تسهیلات در بخش ترانزیت در مرز میان دو کشور، گفت‌وگو کرد.

طالبان خواستار استفاده از تجربیات ایران است

هیئت بلندپایه ایران که به ریاست «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو به کابل سفر کرده است با وزیر امور خارجه، وزیر آب و انرژی همچنین معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان درباره موضوعات مختلف به ویژه در حوزه آب و انرژی گفتگو کرد.

«ملاعبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان در این دیدار اظهارداشت ما خواستار روابط خوب با همه کشورهای همسایه هستیم.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیروی ایران به‌منظور گفت‌وگو با مقامات هیات حاکمه سرپرستی افغانستان درباره حقآبه هیرمند عصر روز گذشته وارد کابل شد.

اخیرا و برای نخستین بار، حکومت موقت طالبان با افزایش بارش ها در افغانستان، در اجرای معاهده حقابه، سد کمال خان را به روی ایران باز کرد.

براساس معاهده هیرمند که در سال ۱۹۷۲ به امضای مقامات وقت ایران و افغانستان رسید، سهم ایران از آب رودخانه هیرمند معادل ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال و در حدود ۲۶ متر مکعب در ثانیه است که البته در ماهها و فصول مختلف تفاوت می‌کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->