آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی؛ حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان

  • کد خبر: ۱۲۰۷۶۶
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
  • ۱۲
ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی؛ حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان
ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی می گوید: سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثراز سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق مصوبه هیئت دولت حقوق بازنشستگان حداقلی‎‌بگیر تامین اجتماعی، مشابه کارگران و به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق آن‎ها نیز کمتر از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان (حداقل حقوق امسال کارگران) نخواهد بود.

از کار افتادگان جزئی و افرادی که سنوات پرداخت حق بیمه آن‎ها متفاوت است نیز به همان نسبت و مبتنی بر همین مصوبه افزایش حقوق خواهند داشت.

اما طبق مصوبه دولت، حقوق بازنشستگانی که دریافتی آن‎ها بیش از میزان حداقلی است، فقط ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت تا قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درباره هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‎‌های بازنشستگی اجرایی شود. این در حالی است که دهم اردیبهشت ماه امسال، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان افزایش حقوق مصوب در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان را مشابه کارگران (حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان) اعلام کرد و از ارسال این پیشنهاد به دولت خبر داده بود. پیش از او، «علی‌اصغر بیات»، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم در ۲۲ فروردین‌ماه همین درصد‌ها را تایید کرده بود، اما افزایش۳۸درصدی حقوق برای «سایر سطوح» در مصوبه هیئت دولت کاهش یافته است. در واقع، دولت افزایش حقوق برای حقوق‎های کمتر از ۱۰ میلیون را ۱۰ درصد به علاوه ۶۵۰هزار تومان و برای حقوق‎های بالای ۱۰ میلیون تومان را فقط ۱۰ درصد تصویب کرده است.

انتقاد بازنشستگان بالای ۱۰ میلیون حقوق چیست؟

افزایش فقط ۱۰ درصدی برای حقوق‌‎های بالای ۱۰ میلیون، محل انتقاد برخی بازنشستگانی بود که معتقد بودند باید میزان افزایش حقوقشان، مانند کارگران سایر سطوح و همان میزان ۳۸ درصد پیشنهادی تامین اجتماعی باشد نه این‎که همه این افراد با وجود پرداخت حق بیمه‎های بالا، حالا فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفته شد|اعمال افزایش‌ها از شهریور

با این حال پس از کش و قوس های فراوران، روز گذشته وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را پذیرفتند و اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را پذیرفتند.

 محمدهادی زاهدی و فا روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مستمری بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

وی ادامه داد: از آنجا که بخشی از این منابع به صورت تعهدی است و لازم است به صورت منابع نقدی تبدیل شود با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم که پیشنهاد بسیار خوبی ارائه کرده‌اند و این پیشنهادات بررسی شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هفته آینده هم نشست دیگری با نماینده بازنشستگان خواهیم داشت و در نشست سراسری آنان که هفته دیگر برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.

زاهدی وفا تصریح کرد: این اصلاح بر مستمری اجرا و این مطالب به تفصیل در نشست هفته آینده با خبرنگاران بیان می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمات هفته آینده نهایی و اجرایی می‌شود، گفت: تصمیم اتخاذ شد و اجرایی شدن این تصمیم احتیاج به صحبت با بازنشستگان و نمایندگان آن‌ها دارد که اجرایی خواهد شد.

اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان از شهریور ماه

در همین باره نیز دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان گفت: پیرو اعلام سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

براساس این گزارش، دکتر موسوی افزود: از دستور اکید و ویژه رییس‌جمهور برای اصلاح مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های معاون اول دولت و همچنین سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
1
3
شما ماده ۹۶ را درست بخوانبد قانون تامین اجتماعی میگوید سازمان مکلف است حداقل سالی یکبار باتوجه به نرخ تورم و سبد هزینه خانوار مستمری را افزایش دهد حالا کدام بیسوادی ۵۷ درصد حداقل بگیران را مطابق نرخ تورم و سبد هزینه خانوار میداند؟ مدیر عامل مفتخور سازمان یا سرپرستی که سواد ودانش وزارت ندارد؟ اصلا شورایعالی کار هیچ حقی درباره بازنشستگان ندارد و دخالت شورا در امور مربوط به بازنشستگان کلا غیر قانونیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
1
والاماکه ازحرفهاب سرپرست وزارت کارسردرنیاوردیم حالاشمااینطوری استنبادمیکنیدخیلی هم خوب امافکرمیکنم اونابرای بازنشستهایه نقشه دیگه کشیدن که اعلامش نمیکنن مثل ۱۸درصدیا۲۸درصدمطمین باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
2
2
هر دو صندوق تامین اجتماعی و کشوری با سرمایه اعضا شکل گرفته حالا یک بازنشسته تامین اجتماعی که حقوقش 10 میلیون بوده 4 میلیون و 300 هزار تومان افزایش پیدا می کنه و یک بازنشسته کشوری با 10 میلیون حقوق فقط 1 میلیون افزایش داشته است کسی مخالف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست اما این عدالت نیست و تبعیض آشکار است
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
اینرا هم بدان که بازنشسته تامین اجتماعی هر ماه ۲۷ درصد حقوقش بابت بیمه برداشت می‌شود بازنشسته کشوری ۹ درصد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
0
0
مسئله پیچیده نیست
دولت نمیخواد زیر بار مالی افزایشها بره
و میخواد دستش تو صندوق تامین اجتماعی باشه
همینجا کار خرابه
چون تامین اجتماعی پولی داره که دولت راحت میتونه ازش برداشت کنه
الته همه این برداشتها مثل پرداخت پول به مربی فوتبال تیم ملی خودش خلاف قانوبود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
اگر سر سوزنی وجدان شرف دارید تا دولت ابلاغ نکند چیزی ننویسید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
این بنده خدای که سنگ بازنشستگان کشوری ولشکر به سینه میزند واز عدالت سخن میگوید آیا ایشان خبر ندارند که سال1400حقوق آنها همسانسازی شده اما متاسفانه حقوق صندوق تامین اجتماعی همسان سازی صورت نگرفت اعتراض شما بیجاست ،بجانیست
یک بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
0
0
چرا منی که نوزده سال و هفت ماه سابقه دارم و۳۰۰۰۰۰۰ حقوق میگرفتم فقط هفتصد هزار به حقوقم اضافه شد ه ولی اونیکه بیست سال سابقه داره کمتر از ۲۰۰۰۰۰۰ اضافه نشده یعنی متی که ۵ ماه از ۲۰ سال کم دارم با یک ۲۰ سال سابقه دار ۲۲۰۰۰۰۰ اختلاف حقوق دارم لطفا به حقوق ها بازنگری کنید متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
کدام عقل یلیم قبول می کند.به۵۷ درمی شوادبااین گرانی لجام گسیخه رفت.من حقوقم با ۵۷ درصدشده ۵۴۰۰.ایا بله۵۴۰۰میشود.بادوتافرزندزدگی کرد.همان ماه اول نه همان روزاول حقوق همسرمتوفای مرآقطع کردند.آن جان شیفت چندین سال گارکری کرد.گویندبه دخرمی رسد.به پس نه..حالابااین اوصاف شهریورحقوق مااضاف خواهدشد.که ازخرج خونه برمیایی ام.یاتبصره برای زیرخاکی خواهیدزد.راستی خداکجاست!؟
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
سلام بنده حدود ۵ میلیون و چهارصد میگیرم آیا این ۳۸٪ شامل من میشود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
پس بازنشستگان ۱۴۰۱ چکار کنند که ۳۸ درصد بهشون تعلق نگرفت
حسین هاشم پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
من حدود4سال سابقه در یکی از ادارات داشتم که پس از کش و قوس و با وجود تایید دو نفر از روسای مربوطه و چند نفر از همکارانم در زمان اشتغال، مدت مذکور را طی استشهادی تایید کرده اند اما دیوان عدالت به علت نبود فیش حقوقی یا احکام کارگزینی، آنهم بعد از حدود سی و اندی سال، آن را نپذیرفت و عین حق مسلم اینجانب از بین رفت، آیا با در دست داشتن استشهاد مذکور راهی برای احقاق حق وجوددارد یا خیر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->