فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

فیش حقوقی مردادماه بازنشستگان تامین‌اجتماعی بدون افزایش، صادر شد

  • کد خبر: ۱۲۰۴۷۱
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
  • ۳
فیش حقوقی مردادماه بازنشستگان تامین‌اجتماعی بدون افزایش، صادر شد
فعالان کارگری معتقدند که دولت مخالف افزایش حقوق بازنشستگان است و به همین دلیل، برای این‌که این موضوع را مشمول مرور زمان کند، آن را بین بخش‌های مختلف پاسکاری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۳ روز دیگر که بگذرد، پنجمین ماه سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و هنوز افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تعیین‌تکلیف نشده است. و این در حالی است که فیش حقوق مردادماه بازنشستگان بدون افزایش صادر شده است.

هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزد‌های شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.

با این وجود، دولت بر خلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد که این موضوع منجر به شکایت از دولت در دیوان عدالت اداری شد؛ تا این‌که در نهایت ۲۹ تیرماه امسال محمدباقر قالیباف، رییس مجلس طی نامه‌ای رسمی، از ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در این رابطه خبر داد. این در حالی است که تا یکی دو هفته دولت نسبت به این موضوع هیچ‌گونه واکنشی نشان نداد و در نهایت ۱۳ روز بعد علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دوازدهم مردادماه اعلام کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.

محمدهادی زاهدی‌وفا با بیان این‌که رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارند، متذکر شد: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

وی با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.

بلاتکلیفی کشدار بازنشسته‌ها| دولت از زیر بار افزایش دستمزد شانه خالی کرد؟

کارشناسان بازار کار اعتقاد دارند؛ دولت تمایلی به حل و فصل سریع، شفاف و قانونی مساله افزایش مستمری بازنشستگان ندارد، بنابراین برای حل موضوع هم هیچ تعجیل و برنامه دقیقی نشان نمی‌دهد.

حمید حاج‌اسماعیلی در این خصوص گفت: این به نظر من نگران‌کننده است؛ این‌که دولت خود را بی‌نیاز از مذاکره، همکاری و هم‌فکری می‌بیند و به صورت خودرای برای خیلی از مسائلی که بخش عظیمی از جمعیت کشور در آن دخیل هستند، تصمیم‌گیری می‌کند.

به باور او، دولت علاقه‌مند است که افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مرور زمان شود و آن را بین بخش‌های مختلف به صورت پاسکاری حواله کند تا زمان بگذرد.

علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

منبع: خبرآنلاین


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
2
این هم از دولت ومجلس و..مردمی راستگو
س
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
باسلام . بخدا جانمان به لب رسید چرا این قشر پیر بازنشسته را دست به دست می کنید خدا را خوش نمی آید. بابا این احکام را صادرکنبد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
س چرا فیش حقوقی من باز نشسته هیچ تغییر با مرداد نکرده مگر جناب آقای رعیسی جمهور دستور ندادند که در شهریور ماه افزایش پیدا کنه فیش بنده هیچ تغییر ی نکرده آیا مجددا افزایش حقوق جداگانه می‌ریزند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->