میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

آیت الله علم‌الهدی در مراسم مقتل‌خوانی روز عاشورا: شهادت امام حسین (ع) برای بقای دین و اسلام بود

  • کد خبر: ۱۲۰۴۰۱
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
آیت الله علم‌الهدی در مراسم مقتل‌خوانی روز عاشورا: شهادت امام حسین (ع) برای بقای دین و اسلام بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: امام حسین (ع) فقط برای گریه کردن ما به شهادت نرسیدند بلکه شهادت امام حسین (ع) برای بقای دین و اسلام بود.

به گزارش شهرآرانیوز - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: امام حسین (ع) فقط برای گریه کردن ما به شهادت نرسیدند بلکه شهادت امام حسین (ع) برای بقای دین و اسلام بود.

 آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در مقتل خوانی شهادت امام حسین (ع)، اولاد و اصحاب ایشان در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: قضیه کربلا و امام حسین (ع) برای ما شیعیان همیشه یادآور غصه و رنج بوده و این رنج برای ما تا روز قیامت باقی خواهد ماند و باید آن قدر برای امام حسین گریه کنیم که پلک‌های ما سخت شود.

وی ادامه داد: عظمت جنایات یزیدیان در روز عاشورا به حدی بود که اگر غیر شیعیان یا غیر مسلمانان هم مصیبت امام حسین (ع) در کربلا را بشنوند متاثر می‌شوند چه برسد به مومنان و شیعیان.

امام جمعه مشهد گفت: اشک ریختن بر دو قسم است اشک شوق که اشک سرد است و منشاش هیجان عاطفی است و اشک گرم که از سوز و آه دل برمی آید و وقتی انسان در مصیبتی گرفتار می‌شود اشک گرم می‌ریزد و اشک ریختن برای امام حسین (ع) نیز از نوع گرم است، چون از سوز دل شیعیان برمی خیزد.

علم الهدی در این آیین ضمن شرح واقعه کربلا و نحوه رزم و شهادت برخی از اولاد و اصحاب امام حسین (ع) افزود: در ابتدای پیکار لشکر حضرت امام حسین (ع) با لشکر عمر سعد، ۴۱ نفر از اصحاب سیدالشهدا (ع) به شهادت رسیدند و در نهایت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) در برابر لشکر ۳۰ هزار نفری دشمن به مبارزه پرداختند.

وی در ادامه، جوانمردی‌ها و جان فشانی‌های اشخاصی، چون قمر بنی هاشم (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حر بن یزید بن ریاحی، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر، قاسم ین الحسن، وهب، زهیر، پسران حضرت زینب (س) و نحوه شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) را شرح داد.

این مراسم که با نوحه خوانی و مرثیه سرایی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود تا اذان ظهر به طول انجامید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->