اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب!
سرخط خبرها

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۰۱۷۷
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم
همزمان با هفتمین روز از ماه محرم سوگواره بزرگ شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخوار شهید اباعبدالله حضرت علی اصغر(ع) روز جمعه چهاردهم مرداد ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این محفل معنوی که صبح امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا(ع) حضرت علی اصغر(ع) مرثیه سرایی کردند.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 619

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان شیرزهی، اجرای برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی توسط احمد واعظی و حسین هوشیار از جمله برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام عبدالحسین ذاکر به ایراد سخنرانی پیرامون فضایل ماه محرم و شخصیت اباعبدالله و تاثیر شهادت کوچکترین سرباز سیدالشهدا(ع) در کربلا و نیز روضه خوانی در این خصوص پرداخت.

مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوار ایشان است از سال ۱۳۸۲ در نخستین جمعه محرم هر سال ساعت ۸/۳۰ صبح در سراسر کشور ایران و بعضی از کشورهای دیگر به اجرا در می آید.

در این مراسم مادران لباس سبز ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل، بر تن کودکان خود می پوشانند و پیشانی بندهای سرخ که بر آنها نام مقدّس یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف نوشته شده را بر پیشانی فرزندانشان می بندند.

این پیشانی‌بندها حکایت از جهت گیری محتوایی این نشست بزرگ دینی- فرهنگی دارد که همان انتظار منجی و فرهنگ مهدویت است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->