زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
سرخط خبرها

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد ؟

  • کد خبر: ۱۲۰۱۴۲
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد ؟
برخی از زوجین زمانی‌که به این درک می‌رسند که دیگر قادر به زندگی در کنار یکدیگر نیستند، تصمیم به طلاق می‌گیرند. طلاق به‌صورت کلی می‌تواند توافقی باشد و یا این‌که از طرف مرد یا زن اتفاق بیفتد.

گزارش آگهی

برخی از زوجین زمانی‌که به این درک می‌رسند که دیگر قادر به زندگی در کنار یکدیگر نیستند، تصمیم به طلاق می‌گیرند. طلاق به‌صورت کلی می‌تواند توافقی باشد و یا این‌که از طرف مرد یا زن اتفاق بیفتد.

از این رو ما در تیم دادنیک قصد داریم که در ادامه درباره این‌که طلاق توافقی چیست؟ و همچنین مواردی هم‌چون مهریه در طلاق توافقی، مدارک مورد نیاز برای انجام این‌کار و مراحلی که بایستی طی شود و در عین حال مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا زوجین به‌صورت توافقی از یکدیگر طلاق بگیرند، مطالبی را برای شما عزیزان بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

طلاق توافقی چیست ؟

طلاق توافقی در واقع زمانی‌ اتفاق می‌افتد که زوجین با رضایت کامل اقدام به ثبت دادخواست طلاق می‌کنند تا پس از طی مراحل لازم و مدت زمانی کوتاه از یکدیگر به‌صورت مسالمت آمیز جدا شوند.

برای طلاق توافقی چه مدارکی مورد نیاز است ؟

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد ؟

هرگاه زوجین تصمیم به طلاق توافقی بگیرند، بایستی یکسری مدارک را به همراه داشته باشند تا بتوانند دادخواست خود را دفتر خدمات قضایی ارائه کنند و در نتیجه این مرکز دادخواست ارائه شده را به دادگاه ارجاع خواهد داد. با توجه به این موضوع در ادامه این بخش از مطالب به مدارک طلاق توافقی اشاره شده است تا بتوانید با تهیه آن‌ها در اسرع وقت، روند طلاق توافقی را تسریع بخشید.

  • اصل و کپی شناسنامه خانم و آقا

  • اصل و کپی کارت ملی خانم و آقا

  • اصل و کپی سند ازدواج یا عقدنامه محضری

  • متن توافق‌نامه طلاق تنظیم شده بین طرفین

  • گواهی عدم بارداری زوجه به همراه شرح آزمایشات پزشکی

  • وکالت‌نامه محضری طلاق (در صورتی‌که مرد حق طلاق را به زن داده باشد)

  • گواهی عدم امکان سازش (دریافت پس از شرکت خانم و آقا در جلسات مشاوره)

در عین حال بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر سند ازدواج شما مفقود شده و یا در دسترس نباشد، باید خانم یا آقا و یا وکیل طلاق هر یک از زوجین، به دفتر ازدواجی که عقدنامه در آن تنظیم و ثبت شده است، مراجعه کرده و رونوشتی از آن‌را به دادگاه ارائه کند. همچنین باید اشاره کنیم که رونوشت تهیه شده طبق بخشنامه جدید طلاق توافقی، حداکثر تا 3 ماه اعتبار دارد.

مراحل طلاق توافقی

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد ؟

زمانی‌که زوجین تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرند، بایستی یکسری مراحل را طی کنند تا بتوانند در اسرع وقت به خواسته خود برسند. در ادامه نیز به مراحل طلاق توافقی اشاره شده است.

  • در ابتدا زوجین باید به یکی از مراکز مشاوره مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره‌های لازم، گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت کنند.

  • در ادامه زوجین بایستی دادخواست طلاق خود را به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی تقدیم کنند. در عین حال بایستی برای مراجعه به این دفاتر مدارکی هم‌چون شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه یا سند ازدواج را به همراه داشته ‌باشند.

  • بعد از آن به زوجین از طریق یک پیامک از طرف سامانه ثنا وقت دادرسی داده می‌شود. خانم و آقا نیز بایستی در ساعت و روز مقرر در دادگاه خانواده حضور پیدا کنند.

  • پس از حضور دادگاه و همچنین اتمام مشاوره‌های لازم، توافق‌نامه‌ای که شامل مواردی هم‌چون مهریه، نفقه، حضانت فرزند و ... است، توسط مشاور خانواده تکمیل شده و به امضای طرفین خواهد رسید.

  • در ادامه نیز باردار بودن یا نبودن زوجه بررسی می‌شود تا توافقات لازم در این زمینه هم بین دو طرف صورت گیرد و پس از آن گواهی عدم امکان سازش صادر شده تا طرفین بتوانند برای جاری شدن صیغه طلاق به دفتر طلاق مراجعه کنند.

مهریه در طلاق توافق به چه صورت خواهد بود ؟

مهریه در طلاق توافقی هم‌چون دیگر انواع طلاق از اصلی‌ترین حق و حقوق مالی خانم‌ها پس از طلاق است. از این رو زن این حق را خواهد داشت که مهریه را از همسرش طلب کند. اما لازم به ذکر است که زوجین در مورد این موضوع نیز می‌توانند توافقاتی را انجام دهند و در صورتی‌که زن با عدم دریافت مهریه موافق باشد، مرد دیگر الزامی به پرداخت مهریه به همسرش نخواهد داشت.

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد ؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، برای طلاق توافقی بایستی یکسری مراحل طی شود و در این راه نیز این امکان را خواهید داشت که از یک وکیل طلاق برای انجام امورات خود کمک بگیرید. با توجه به این موضوع در ادامه به مدت زمان طلاق بدون کمک وکیل و با کمک وکیل اشاره شده است.

  • با حضور وکیل : اگر توافقات لازم بر سر طلاق بین زوجین صورت گرفته باشد، می‌توانند با کمک وکیل طلاق خود در اسرع وقت و مدت زمانی حدودا 10 الی 20 روزه، حکم طلاق را از دادگاه مربوطه دریافت کنند.

  • بدون حضور وکیل : در این حالت زوجین بایستی خودشان تواق‌نامه مالی و غیر مالی را تنظیم کنند و برای ثبت دادخواست شخصا به دادگاه مراجعه کنند. در عین حال زوجین مجبور به شرکت در جلسات مشاوره، دادگاه و در انتها محضر برای ثبت درخواست طلاق خود خواهند بود. در این حالت ممکن است تا 3 ماه نیز این پروسه به طول انجامد.

کلام آخر ...

ما در موسسه حقوقی دادنیک به زوجینی که قصد دارند به‌صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند پیشنهاد می‌کنیم که برای تسریع روند پرونده طلاق خود حتما از یک وکیل طلاق مجرب و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرند.

در عین حال شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره با وکلای متخصص ما در زمینه طلاق از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت دادنیک در ارتباط باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->