سرخط خبرها

مراسم تشیع ۵ شهید مدافع حرم در جوار حریم رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۱۹۶۸۴
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
مراسم تشیع ۵ شهید مدافع حرم در جوار حریم رضوی برگزار شد
مراسم تشیع پنج شهید مدافع حرم همزمان با سومین روز ماه محرم الحرام با حضور خیل عظیم عاشقان ولایت و شهادت در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مهدی صبوری نیک | شهرآرانیوز؛ همزمان با سومین روز ماه محرم الحرام و در روزی که منتسب به سه ساله اباعبدالله الحسین علیه السلام است، مشهد مقدس میزبان پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم بود که مراسم استقبال و تشیع این شهدای گرانقدر که در منطقه خان طومار به شهادت رسیده بودند با حضور سیل عظیمی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیه السلام، خانواده شهدا بر روی دستان عاشقان ولایت و شهادت از عرصه میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی بدرقه شدند.

بدرقه کنندگان این شهدای والا مقام با شعارهای لبیک یا حسین ، لبیک یا مهدی، لبیک یا زینب و لبیک یا زهرا فضا را معطر کرده بودند و حاج جواد قربانی مداح اهل بیت به ذکر مصیبت در این مراسم پرداخت.
باید گفت که امروز امام هشتم علیه السلام پس از هشت سال مهمانان ویژه ای از سرزمین عمه سادات داشتند که بار دیگر به زیارت این امام همام مشرف شدند.

پیکرهای مطهر این شهدای مدافع حرم پس از طواف و زیارت حرم مطهر امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام ) توسط خادمان این امام همام برای تشیع به شهرهای خود منتقل خواهند شد.

این شهدا که شامل سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «محمد امین کریمیان»، شهید والامقام «عباس آسمیه» و شهید گرانقدر «مصطفی تاش موسوی» بود که بنابر دستور سردار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمان مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان تفحص در مناطق سوریه سرعت گرفته بود که در نهایت پیکر پاک این شهدا توسط تیم تفحص سپاه پاسداران پیدا شد.

سردار شهید عبدالله اسکندری که به دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام الله علیها در سوریه پرداخته بود اولین شهید مدافع حرم است که سر از تنش جدا و در نهایت در تاریخ ششم خرداد ۱۳۹۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->