نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

تجلیل از بزرگان پارالمپیک ایران در شهر بزرگان

  • کد خبر: ۱۱۷۳۷۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تجلیل از بزرگان پارالمپیک ایران در شهر بزرگان
قدردانی از مدال‌آوران پاراالمپیکی ایران از سئول ۱۹۸۸ تا توکیو ۲۰۲۰، امروز در مشهد برگزار شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ در تاریخ رقابت‌های پاراالمپیک، کاروان ورزش ایران توانسته است مدال‌های رنگارنگ ارزشمندی را به‌دست بیاورد؛ از همان نخستین دوره حضورش که به سال ۱۹۸۸ و رقابت‌های پاراالمپیک تابستانی سئول بازمی‌گردد تا همین دوره آخر ۲۰۲۰ توکیو که با نتایجی بی‌نظیر از سوی کاروان ایران همراه شد. دراین‌میان، ورزشکاران خراسانی زیادی هم بودند که توانستند نشان‌های خوش‌رنگ طلا، نقره یا برنز را برای کشورمان به ارمغان بیاورند. حالا با گذشت یک‌سال از پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، وزارت ورزش‌وجوانان تصمیم گرفته است از مدال‌آوران تاریخ پاراالمپیک کشورمان قدردانی کند.

دراین‌راستا، چند روزی است که این مدال‌آوران به مشهد دعوت شده‌اند تا در جوار بارگاه منور امام مهربانی‌ها قدردانی شوند. مدال‌آوران پاراالمپیکی ایران در ۹ دوره حضور کاروان کشورمان در این آوردگاه بزرگ، همگی همراه با خانواده‌هایشان چند روزی است مهمان مشهد و حرم امام‌هشتم (ع) هستند و امروز هم در مراسمی در تالار اجتماعات هتل همای شماره ۲، محل اسکان آن‌ها، قرار است وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی پاراالمپیک از آن‌ها قدردانی کنند.

قدردانی از خالقان ۱۶۰ مدال پاراالمپیکی

کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران در ۹ دوره حضورش در پاراالمپیک ۱۶۰ مدال به‌دست آورده است که از این تعداد، ۶۷ نشان طلا بوده، ۴۸ مدال نقره و ۴۵ مدال برنز. از حیث مرغوبیت مدال، پاراالمپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۲۰ بهترین عملکرد کاروان ایران بوده است که در هرکدام از این دو دوره ورزشکاران ایرانی توانستند دوازده مدال طلا به‌دست بیاورند. اما از حیث شمار مدال پاراالمپیک، ۲۰۱۶ با کسب ۲۷ مدال برای ایران پربارترین دوره بوده است. نکته جالب اینکه تاکنون ایران در تاریخ دوره‌های پاراالمپیک در پانزده رشته شرکت کرده که دوومیدانی با کسب ۸۷ مدال پرافتخارترین رشته کاروان ایران بوده است.

از پرچم‌داران تا ستاره‌ها

بیش از صد افتخارآفرین تاریخ دوره‌های پاراالمپیک به مشهد آمدند و دراین‌میان، نام چند پرچم‌دار کاروان ایران در دوره‌های گذشته این رقابت‌ها هم به چشم می‌خورد. از زهرا نعمتی، پرچم‌دار پاراالمپیک ۲۰۲۰ گرفته تا عنایت‌ا... بخارایی که در پاراالمپیک ۲۰۰۴ آتن پرچم‌دار کشورمان بود. ساره جوانمردی قهرمان تیراندازی، مهرزاد مهروان قهرمان والیبال‌نشسته، غلامحسین پلتوک افتخارآفرین وزنه‌برداری، عبدالرضا جوکار قهرمان دوومیدانی و فرزاد مهری ستاره تیم فوتبال هفت‌نفره ایران، فقط بخشی از افتخارآفرینانی هستند که با حضور در مشهد قرار است امروز وزیر ورزش از آن‌ها قدردانی کند.

۸ مشهدی به نیت امام‌هشتم (ع)

در میان کاروان افتخارآفرینان سئول تا توکیو نام هشت چهره شاخص خراسان هم دیده می‌شود. نفراتی که توانستند در تاریخ این مسابقات افتخارآفرین باشند و نفر اول آن‌ها هم بی‌تردید هادی رضایی است؛ قهرمان والیبال‌نشسته که هم در مقام بازیکن و هم در مقام مربی هفت عنوان قهرمانی پاراالمپیک در دوره‌های مختلف را با تیم‌ملی والیبال‌نشسته ایران داشته است. مهدی بابادی، احمد شیونی مهجوری، سیدمحمد حسینی‌فر، سیدمحمد مصطفوی و حجت بهروان هم دیگر خراسانی‌های والیبال‌نشسته هستند. نیره عاکف در تیراندازی و سعید رحمتی در جودو دو افتخارآفرین دیگر این کاروان هستند که لقب خراسانی، آن‌ها را در این مراسم از دیگران متمایز کرده است.

مرور خاطرات در زیارت مهربانی

کاروان افتخارآفرین با شمایل قهرمان‌های ملی به بست طبرسی وارد می‌شود. لباس ورزشی به‌رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر تن زنان و مردانی است که روزی با استعانت از بارگاه مطهر رضوی به بزرگ‌ترین میادین ورزشی پا گذاشته و توانسته‌اند مدال‌های خوش‌رنگ به ارمغان بیاورند. از کمان‌دار بی‌نظیر زهرا نعمتی بگیرید تا تیرانداز عاکف که تیرش به نشان عشق نشست. این کاروان افتخارآفرین روز گذشته بعد از زیارت حرم‌مطهر و صرف غذای حضرت، در صحن جمهوری حاضر شدند تا در مراسم مولودی‌خوانی ایام عید سعید غدیر خم شرکت کنند. این برنامه معنوی، حضور روز گذشته قهرمانانی بود که صبح امروز هم در هتل محل اقامتشان و در آیین تجلیل ویژه‌ای که از سوی وزارت ورزش و با کمک هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان‌رضوی برگزار شد، شرکت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->