جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

چرا آموزش بورس مهم است؟

  • کد خبر: ۱۱۵۱۷۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
چرا آموزش بورس مهم است؟
بازار بورس یک بستر خوب برای سرمایه گذاری است که نوسانات زیادی دارد، برای کاهش ریسک و افزایش سود سرمایه گذاری در بورس، حتما باید آموزش دید.

گزارش آگهی

بازار سرمایه همیشه و از همان ابتدا با نوسان همراه بوده است. بنابراین همان‌طور که می‌تواند سود قابل‌توجهی را نصیب سرمایه‌گذاران کند، به همان میزان نیز امکان زیان جبران‌ناپذیر وجود دارد. از طرفی به دلیل پیشرفت تکنولوژی و وابسته بودن معاملات بورس به استفاده از خدمات آنلاین این بازار حتی برای استفاده از سامانه‌های معاملاتی خود نیاز به آموزش دارد. قاعدتا برای انجام معاملات در چنین بازاری به مراتب احساس نیاز بیشتری به آموزش وجود دارد. باید در نظر داشته باشیم که لازمه ورود به این بازار کسب مهارت و گذراندن آموزش‌های لازم است. در این مقاله به بررسی دقیق‌تر موضوع آموزش بورس خواهیم پرداخت.

چرا بازار بورس را انتخاب کنیم؟

بررسی آمارهای سال‌های اخیر نشان‌دهنده این است که بازار بورس پربازده‌ترین بازار ایران بوده است و از بازار‌های موازی موجود همانند ارز، مسکن، طلا و ... به ‌مراتب سوددهی بالاتری داشته است.

از طرفی سود مرکب و قابل‌توجه این بازار از افت سرمایه در برابر تورم جلوگیری می‌کند و به ‌مراتب بالاتر است.

مورد بعدی این است که فعالیت در این بازار به‌صورت آنلاین بوده و در وقت، انرژی و حتی سرمایه موردنیاز برای کسب‌وکار صرفه‌جویی می‌شود. این بازار و مهارت‌های لازم آن، مادام‌العمر برای شما سوددهی خواهد داشت.

لزوم آموزش در بورس

اصولا برای فعالیت در هر بازاری بدون آموزش و داشتن اطلاعات، موفقیت حاصل نخواهد شد. بازار بورس که بازاری نوین است و در بستر آنلاین فعالیت دارد، نیاز به حجم زیادی از اطلاعات و آموزش‌های تخصصی دارد.

از طرفی آموزش بورس به نوعی سرمایه‌گذاری روی خود فرد است، زیرا شما با گذراندن دوره‌های آموزشی این بازار مهارت‌هایی کسب خواهید کرد که حتی در بازار‌های دیگر و به نوعی تمام معاملات و سرمایه‌گذاری شما تاثیر می‌گذارد.

مواردی چون کار با سامانه معاملاتی، نوسانات موجود در بازار سرمایه، قابل‌درک نبودن برای عموم، نیاز به تحلیل قبل از هرگونه معامله و داشتن اطلاعات از سهم‌ها بیش از پیش لزوم آموزش برای وارد شدن به بازار بورس را به ما یاد‌آوری می‌کند.

در بازار سرمایه که همواره در حال تغییر است، سهم‌های مختلف جایگاه‌های پر‌نوسان و مختلفی را لمس می‌کنند. پس می‌توان گفت که هرچه زودتر آموزش را شروع کنیم موفقیت به ما نزدیک‌تر است و به ‌هیچ‌ وجه این بازار با سرمایه‌گذاران بدون علم شوخی ندارد و زیان‌های سنگینی در انتظار افراد بدون دانش در این حوزه است.

بررسی بعد فردی و جمعی آموزش بورس

آسیب عدم دانش کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس در دو بعد مطرح می‌شود که با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

شاید در ظاهر این‌طور به نظر آید که عدم آموزش به شخص لطمه می‌زند، اما اگر کمی بیشتر فکر کنیم به این نتیجه پی خواهیم برد که عدم آموزش فردی منجر به عدم آموزش جمعی از فعالان می‌شود. عدم آموزش جمعی در واقع می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری بر کل بازار بگذارد. چراکه یک رفتار هیجانی و تصمیم اشتباه فردی، در جمع و در کل روند بازار تاثیر منفی دارد و ممکن است باعث ضرر افراد بسیاری شود که جبران‌ناپذیر است و روند بازار را تغییر دهد.

از طرفی افرادی که دانش بورسی به دست می‌آورند به مراتب در تصمیمات دیگر خود در بازار‌های موازی و یا دیگر سرمایه‌گذاری‌ها موفق‌تر هستند. به دلیل اینکه توانایی تحلیل و درک آن‌ها از سرمایه‌گذاری بسیار به آن‌ها کمک خواهد کرد.

گام‌های موثر برای آموزش در بورس

گام اول به نوعی آموزش نحوه فعالیت در سامانه‌های معاملاتی و بستر‌های آنلاین است.

در گام دوم می‌توان به اطلاع از قوانین کلی بازار سرمایه و اصول اولیه سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

گام سوم آشنایی با مفاهیم اولیه بورس نظیر سهم، نماد، عرضه و تقاضا، صف خرید، انواع بازار و اصطلاحات مشابه اشاره کرد.

برای گام چهارم نیز بعد از آموزش اصول اولیه و چگونگی انجام معاملات، عواملی چون آموختن انواع تحلیل مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی، روانشناسی بازار، تحلیل شاخص و صنایع مختلف و نحوه تعیین استراتژی معاملاتی در حرفه‌ای شدن معامله‌گر نقش بسزایی دارند.

موردی که خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد این است که به دلیل وجود نوسان و غیر ‌قابل پیش‌بینی بودن این بازار، صرفا افرادی از این بازار می‌توانند به سلامت گذر کنند و از گزند زیان‌های بزرگ در امان باشند که متخصص این حوزه باشند. عملا بدون آموزش چیزی جز شکست در انتظار سرمایه‌گذاران نخواهد بود.

البته همیشه می‌توان از روش‌های غیر مستقیم سرمایه‌گذاری استفاده کرد. در این روش‌ها مدیریت دارایی خود را به افراد متخصص و باتجربه می‌سپارید و دیگر دغدغه‌ای از بابت یادگیری مفاهیم بورسی نخواهید داشت. صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی دو روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار بورس هستند.

آموزش بورس کارگزاری آگاه

مراکز آموزشی مختلفی در حال حاضر وجود دارند که آموزش بورس را در سطوح مختلف ارائه می‌دهند. در این بین کارگزاری آگاه از سال 1387به آموزش پرداخته است و یکی از دغدغه‌های اصلی کارگزاری آگاه آموزش بوده است. در طی این سال‌ها تجربیات خوبی به دست آورده‌اند و بر همین اساس دوره‌های آموزشی مرتبط و کارآمدی ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین خدمات شعب آگاه در سراسر کشور آموزش است و از هر شهری باشید به کلاس‌ها دسترسی خواهید داشت که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. در بلاگ بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه نیز می‌توانید از آموزش‌های کاملا رایگان و کاربردی استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->