علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ چند درصد و از چه زمان افزایش خواهد یافت؟

  • کد خبر: ۱۱۴۲۱۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
  • ۱۲
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ چند درصد و از چه زمان افزایش خواهد یافت؟
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با تورم باشد که در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

به گزارش  شهرآرانیوز، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تازه‌ترین تحولات مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان با قانون مطابقت نداشت، سازکار اصلاح قانونی آن در دست بررسی قرار گرفت.

انصاری در گفتگو با شبکه ۲ سیما، با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت: این ماده سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی را با توجه به افزایش هزینه زندگی و با تصویب هیئت وزیران افزایش دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به افزایش ۳۸ درصدی تورم، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید متناسب با تورم باشد که در حال حاضر در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و با به سرانجام رسیدن این مصوبه در شورای عالی کار، این افزایش حقوق از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

پیش از این دولت در مصوبه‌ای از افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود که هیئت تطبیق قوانین مجلس آن را مغایر با قانون تشخیص داد و برای اصلاح به دولت ارجاع کرد.

منبع: صدا و سیما


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
چرا اینقدر تو سر ما میزنید. فرداهای انتخاباتی یادتون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
بزک نمیر بهار میاد
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
تمکین به قانون خواست بازنشستگان محترم می باشد از عجایب روزگاره پول خودمان را که در دوران کار به حساب تامین اجتماعی ریخته ایم به خودمان نمیدهند آن هم تحت عنوات جعلی رعایت عدالت که با ظلم عیان برابر است دولت با بی قانونی و تضیع حق یک عده میخواهد بدهی ۴۵۰۰۰۰ میلیاردی خود به تامین اجتماعی را تحت شعاع قرار دهد. ظلمی از این بالاتر که دست تو جیب ضعیف ترین قشر حقوق بگیر بکنی آن هم تحت عنوان عدالت این عمل تنها به مسلخ بردن عدالت و اعتقادات می باشد یک عده هستند که تمام سعی شان در ناراضی کردن مردمه بخصوص حقوق بگیران باعزت تامین اجتماعی. حتی شده با عدم تمکین به قانون صریح مصوب مجلس و سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کار. باید در پس پرده مخالفتها با قانون موضوع مهمی باشد!!! آب در آسیاب دشمن ریختن از این واضح تر نمیتوتند باشد
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
درود بر شرف هیات تطبیق مجلس که بر اساس قوانین صحبت و حرکت میکند. دورود برشرفتان.
حسین اسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
اگرقانون خودتانراقبول ندارید ماهم قانون رازیرپا میگذاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
واقعا کارشون مضحکه قانون خودشون هم قبول ندارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
دولت انقلابی خلاف قانون ماده۹۶تامین اجتماعی تصویب کردندو هزینه امنیتی برای کشورایجادکردند
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
0
باورم نیاید این سخن به درست
تا نبینم به چشم خویش نخست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
0
بلاخره آقایون کی وقت میکنند حقوق بازنشستگان را ترمیم کنند و آنها را از بلاتکلیفی نجات دهند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
اگر افزایش بدن ک وقانونی عمل کنند همان مصوبه شورای کار
وگرنه هرتغییر قابل پذیرش نیست
بی قانونی خود مجلس انجام داد آنجایی ک حقوق ده درصد کشوری کارمندان ۱۰درصد پیشنهادی دولت تصویب کرد و ب دولت ومیرکاظمی اجازداد خودتان تصمیم بگیرید
خلاف قانون اساسی خود قانون گذار عمل کرد شورای نگهبان مصلحتی تایید کرد میرکاظمی هم گستاخ شد فکر کرد سازمان اسما غیرانتفاعی زیر نظر این نخبه اداره می شود یا اینکه می دانست ولی چون می خواهد کسریش از این صندوق بلند کند بنابراین حق ناس وقانون پایمال کرد همانطوری ک مجلس کرد کلا ازخداوحق وناحق هم بی خیال شدند این از کار درآمد وحقوق بازنشستگان تامین ضایع شد وعدالت بی عدالت وقانون هم ب باد رفت
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
واقعا دولت با اینکار بی قانونی را ترویج می دهد. اگر اینکار را بکند نباید انتظار حمایت و قانونمندی مردم را داشته باشند. خوشان حقوقهای نجومی می گیرند و بازنشسته ها که سنی ازشون گذشته و توان کار ندارند براشون مهم نیستند. ولی هگینها خانواده دارند و بچه ها و جوانهاشون می بینند که دولت چگونه به آنها ظلم کرد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
ظلم به بازنشستگان تامین اجتماعی بی‌سابقه ست.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->