والیبالیست‌های نشسته بانوان به‌دنبال جهانی‌شدن

  • کد خبر: ۱۱۱۷۶۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
والیبالیست‌های نشسته بانوان به‌دنبال جهانی‌شدن
تیم‌ملی ایران با حضور ورزشکاران مشهدی‌اش برای بازی‌های جهانی بوسنی‌وهرزگوین آماده می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان قرار است بعد از پنج سال راهی مسابقات جهانی شود. بانوان والیبال‌نشسته می‌خواهند مانند تیم‌ملی مردان ایران در سطح جهانی هم مطرح شوند. به همین دلیل، در فاصله شش ماه تا برگزاری این رقابت‌های مهم، برترین‌های ایران ۹ اردو را پشت‌سر گذاشته‌اند تا با بیشترین آمادگی در مسابقات جهانی حاضر شوند. ورزشکاران مشهدی حاضر در اردو‌های ملی نیز این شانس را دارند تا پاییز ۱۴۰۱ مسافر بوسنی‌وهرزگوین شوند و در ترکیب دوازده‌نفره قرار بگیرند.

حضور پررنگ مشهدی‌ها در اردو

ابتدای هفته‌ای که گذشت، نهمین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان به‌میزبانی استان مرکزی در شهرستان محلات آغاز شد و همچنان درحال برگزاری است. معصومه زارعی، زهرا لطفی و ندا پنجه‌باشی از خراسان‌رضوی در این اردو حضور دارند. زهرا دانایی نیز که سال‌هاست در مشهد ساکن است و برای تیم مشهد به میدان می‌رود، از استان زادگاهش یعنی گلستان به اردو فراخوانده شده است.

خراسان همیشه بیشترین نماینده را در اردو‌های ملی رشته‌های والیبال‌نشسته و بسکتبال باویلچر بانوان داشته است و در کنار داشتن بازیکنان قدیمی و باتجربه، در هر دوره چهره‌های جوان و جدید نیز به تیم‌های ملی معرفی می‌کند که در چند دوره گذشته زهرا لطفی توانسته است توانمندی‌هایش را به مربیان ثابت کند. به‌جز ورزشکار، مربیان مشهدی نیز حضور پررنگی در تیم‌های ملی دارند و مثل سال‌های گذشته پروانه باغبانیان، مربی مشهدی، نیز در کادرفنی تیم‌ملی والیبال‌نشسته حضور دارد. این اردو زیر نظر مریم ایرانمنش سرمربی و پروانه باغبانیان مربی تیم‌ملی تا چهار روز دیگر یعنی ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت.

بوسنی هدف جدید والیبالیست‌ها

بعد از لغو و تعویق بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی که قرار بود در پایان تابستان امسال برگزار شود، تمرکز آماده‌سازی تیم‌های ملی روی مسابقات جهانی رفت. مریم ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان ایران، با اشاره به حضور بانوان در مسابقات جهانی که آبان‌ماه در بوسنی‌وهرزگوین برگزار می‌شود، به ایسنا گفت: تلاشمان حضور هدفمند و پرقدرت در مسابقات جهانی و مطرح‌کردن جایگاه بانوان است. او ادامه داد: مسابقات جهانی والیبال‌نشسته در دو بخش زنان و مردان آبان‌ماه به‌میزبانی بوسنی‌وهرزگوین برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم بعد از پنج سال، حضوری پرقدرت در این مسابقات داشته باشیم و جایگاه زنان را نیز مانند مردان در جهان مطرح کنیم.

تلاش برای پاراالمپیک پاریس

ایرانمنش اظهار کرد: دوره قبل در مسابقات جهانی هلند نهم شدیم، اما این دوره با نگاه حرفه‌ای بازیکنان، تلاش بر این است که ابتدا برای پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس سهمیه کسب کنیم و سپس جایگاهمان را در جهان ارتقا دهیم. سرمربی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان گفت: برای آماده‌سازی بانوان والیبال‌نشسته تاکنون ۹ مرحله اردو پشت‌سر گذاشتیم و چهار اردوی دیگر تا زمان اعزام به مسابقات جهانی پیش‌بینی شده است تا دوازده ورزشکار اعزامی به مسابقات جهانی را مشخص کنیم.

ایرانمنش افزود: بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا که تیم ایران نایب‌قهرمان شد، به‌سمت جوان‌گرایی پیش رفتیم تا تیمی خوب برای بازی‌های پاراآسیایی چین آماده کنیم که متأسفانه این بازی‌ها به تعویق افتاد. اکنون نیز به‌دنبال آماده‌سازی تیم خوب و قدرتمند برای مسابقات جهانی هستیم. سرمربی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ در این تیم استعدادیابی نشده است، گفت: نیمی از بازیکنان والیبال‌نشسته بانوان جوان هستند، اما برای پشتوانه‌سازی و شناسایی بازیکنان جوان به اجرای طرح استعدادیابی نیاز داریم که از سال ۱۳۹۲ تاکنون متوقف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->