نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی معلولان مشهد در راه است

  • کد خبر: ۱۰۹۵۱۸
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی معلولان مشهد در راه است
به‌کوشش مدیریت شهری و در راستای مشارکت ورزشی معلولان مشهد، بزرگ‌ترین جشنواره ورزش جانبازان و معلولان برگزار خواهد شد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ مدیریت شهری مشهد هم‌زمان با آغازبه‌کار شورای اسلامی ششم، یکی از اولویت‌های مهمش را حمایت گسترده از معلولان قرار داد و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و مناسب‌سازی بستر‌های حضور معلولان در شهر، جشنواره‌های ورزشی متعددی را راه‌اندازی و همراهی کرد.

معلولان در مشهد با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر، بیش از جمعیت معلول هجده استان کشور هستند و می‌باید برای این افراد برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی کرد.

پس از موفقیت در برگزاری رویداد‌های ورزشی معلولان در ماه مبارک رمضان، این‌بار بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی ویژه معلولان در مشهد برگزار خواهد شد تا بار دیگر از ظرفیت‌های این افراد استفاده شود. این درحالی است که چنین جشنواره‌ای که پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلفش به میدان بروند، در کلان‌شهر‌های ایران بی‌سابقه است.

حسین غیاثی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت شهرداری مشهد، با اشاره به انتخاب رشته‌های این رویداد بزرگ گفت: مبنای ما برای انتخاب رشته‌های مسابقات، پرطرف‌داربودن آن‌ها در میان ورزشکاران معلول مشهدی بود و با اینکه امکان گسترش رشته‌ها را داشتیم، با هماهنگی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان رضوی، درنهایت رشته‌های والیبال‌نشسته، بستکبال باویلچر، بوچیا، دوومیدانی، گلبال، شنا، دارت، وزنه‌برداری، تنیس‌روی‌میز و تیراندازی با تپانچه بادی انتخاب شدند.

یکی از مشکلات پیش‌رو در ورزش مشهد، کمبود فضا‌های ورزشی مناسب برای معلولان است و اکنون به‌جز چند سالن، باقی فضا‌ها آمادگی استقبال از معلولان ورزشکار را ندارند. بااین‌حال، مسابقات والیبال‌نشسته، بسکتبال و بوچیا در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد برگزار خواهد شد و سایر رشته‌ها در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، تختی و سالن گلبال دبیرستان حاتمی مشهد برگزار خواهد شد.

تنوع رشته‌ها و پیش‌بینی استقبال گسترده علاقه‌مندان به ورزش به‌گونه‌ای است که مدیریت شهری و هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان را واداشت که این رقابت‌ها را در بیش از یک‌ماه برگزار کنند. محمد هراتی‌زاده، دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان رضوی، گفت: یکی از کار‌های ابتدایی برای برگزاری چنین مسابقاتی، کلاس‌بندی ورزشی بازیکنان است. ما به‌جز ورزشکارانی که کلاس ملی یا جهانی رشته خود را پیش از این کسب کرده‌اند، ورزشکارانی داریم که باید کلاس‌بندی شوند. همچنین، در رشته‌هایی مانند دوومیدانی که تنوع کلاس‌ها در مواد مختلف ورزشی زیاد است، کلاس‌بندی جدید هم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نظر هیئت این است که ورزشکاران صرفا در یک رشته ورزشی ثبت‌نام کنند، اما شاید این امکان فراهم باشد که برخی ورزشکاران رشته‌های گروهی بتوانند در بازی‌های انفرادی هم شرکت کنند.

جشنواره ورزشی جانبازان، معلولان و نابینایان درحالی آغاز خواهد شد که مشهد همواره از قطب‌های ورزش معلولان ایران بوده است و ورزشکارانی شاخص در ایران و جهان دارد. بنابراین، انتظار می‌رود با استعدادیابی درست و پرورش بازیکنان مستعد، هم زمینه مشارکت اجتماعی و تقویت بنیه روحی و روانی این افراد فراهم شود و هم قهرمانان ورزشی آینده کشور از میان همین رویداد‌ها پیدا شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->