عرضه «صدایی که از اعماق وجودم می‌آمد» در کتابفروشی‌ها | قصه زن فرانسوی که شیعه شد زیاد بغل کردن نوزاد خوب است یا بد؟ ویدئو | روایتی دخترانه از زیارت امام رضا (ع) نجوا‌های دختران مشهدی با امام رضا(ع) ۶ مدال ایرانی بانوان در پایان روز سوم دوومیدانی غرب آسیا کسب شد صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری! زنان، درگیر دوگانه اشتغال و مادری آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان‌دادن به آنان معتقد بود مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند
سرخط خبرها
خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد

خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد

  • کد خبر: ۲۲۸۴۱۵
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
دبیر جلسه ستاد جمعیت استان خراسان رضوی گفت: کسب رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات در حوزه جوانی جمعیت ازجمله دستاوردهای استان خراسان رضوی در حوزه جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوا خوش نسب روز پنجشنبه در نشست ستاد جمعیت استان خراسان رضوی و تقدیر از مادران دهه شصتی که در محل استان خراسان رضوی برگزار شد افزود: جلسات ستاد جمعیت استان با ریاست استاندار خراسان رضوی ماهانه برگزار می‌شود که مزیت این جلسات نسبت به دوران قبل حضور مدیران کل و طرح مسایل و مشکلات موجود در این حوزه است که این مسایل در کمیته‌های آموزشی، فرهنگی، مسکن و سلامت که هر یک از مدیران کل استان در این حوزه‌ها مدیریت این کمیته‌ها را عهده‌دار هستند مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: جلسات ستاد جمعیت استان خراسان رضوی چند دستاورد خاص را ارایه می‌‎کنند که از آن جمله می‌توان به تربیت ۱۵ هزار کنشگر توسط شبکه مردمی در تمامی محلات، پایگاه ها، تشکیل تیم نظارتی در حوزه فرزندآوری، تهیه مستند ۲۵ دقیقه‌ای با نام «موهبت» و اکران آن در استان، برگزاری سه دوره آموزشی برای ۶ هزار نفر به صورت ملی و کشوری اشاره کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح «با هم» با رویکردی نو و با محوریت آموزش‌های پیش از ازدواج به همت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ثبت نخستین موقوفه جمعیتی کشور در خراسان رضوی، از دیگر دستاورد‌های استان خراسان رضوی در حوزه جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

خوش نسب افزود: با شناسایی مکانی سقط جنین در شهر‌هایی که دارای این آسیب هستند در مشهد، نیشابور و تربت حیدریه بر اساس اولویت با همکاری شهرداری‌ها و آستان قدس رضوی الگوی سقط جنین و شناسایی زوجین نابارور در استان خراسان رضوی رقم خورد.

وی ادامه داد: ارتقای رتبه ولادت در استان خراسان رضوی از سوم به هشتم در سال ۱۴۰۲، ارتقای رتبه وفات در استان از رتبه هفتم در سال ۱۳۹۲ به رتبه دوازدهم در سال ۱۴۰۲ که نشان‌دهنده بهبود یافتن امید به زندگی در خراسان رضوی است از دیگر دستاورد‌های استان در حوزه جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری ازدواج‌های آسان و برپایی عقد و اهدای جهیزیه با محوریت ۹۵ محله، مرکز امور رسیدگی به مساجد خراسان رضوی و شهرداری‌ها ابتدا در مشهد و سپس در شهرستان‌ها و اهدای ۱۸ هزار جهیزیه، ممانعت از سقط جنین غیرقانونی، افزوده شدن سه هزار و ۸۰۰ کد ملی به عنوان رهاورد مراکز "نفس" استان و سایر مجموعه‌های فعال در حوزه پیشگیری از سقط جنین سالم، از دیگر دستاورد‌های استان در حوزه جوانی جمعیت است.

خوش نسب افزود: شناسایی ۷۱۰ زوج و مادر دهه ۶۰، در اختیار قرار دادن ۶ هزار و ۷۰۰ خانه سازمانی به خانواده‌های خوش فرزند، شناسایی زوجین نابارور نشان‌دار شده و پرداخت ۹۸۰ هزار میلیارد ریال در حوزه درمان ناباروری، شناسایی ۱۶ هزار و ۸۵۲ زوج نابارور در سال ۱۴۰۲ و افزایش چهار هزار نفری میزان شناسایی زوجین نابارور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاورد‌های استان در حوزه جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: پرداخت ۱۴ و ۲ دهم همت تسهیلات ازدواج و پنج و یک دهم همت تسهیلات فرزندآوری در سال ۱۴۰۲، صفر کردن منتظران و در صف ماندگان بانک‌ها و ارزیابی سه ماهه آن، نشانه گذاری ۵۰ درصد زوجین تحت پوشش کمیته امداد استان برای پیگیری اهدای سیسمونی برای این زوجین با کد ملی نوزادان، حمایت از کارکنانی که طی ۲ سال اخیر صاحب فرزند شدند و قدردانی از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان استان که در این مدت صاحب فرزند شدند توسط مدیران آن دستگاه‌ها، از دیگر دستاورد‌های استان در حوزه جوانی جمعیت است.

دبیر جلسه ستاد جمعیت استان خراسان رضوی گفت: اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و اعتبارات اداره ورزش و جوانان استان به حوزه جوانی جمعیت، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در حوزه جمعیت با رویکرد و نگاه ویژه به جمعیت و فرزندآوری نیز از دیگر اقدامات است.

خوش نسب افزود: در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار تمام خانواده‌های دارای فرزندان سه و چهار قلو شناسایی شدند و خدمات حمایتی را از همان تاریخ دریافت کردند.

وی ادامه داد: پیشگیری از سقط، درمان زوجین نابارور، کاهش ازدواج و تمایل به ازدواج و پیشگیری از طلاق از جمله موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری است که در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد: برای پیشگیری از طلاق، کارگروه پیشگیری از طلاق تشکیل شده است که با اقدامات انجام شده طی ۲ سال رشد منفی طلاق رقم خورده است.

خوش نسب افزود: خوشبختانه با انجام این اقدامات شیب ولادت‌ها در خراسان رضوی که روند نزولی و کاهشی داشته کند و متوقف شده است.

در این آیین از منتخبان بخش‌های هفتگانه رویداد جوانی جمعیت و چهار مادر دهه شصتی استان خراسان رضوی قدردانی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.